Internet deling.. Hub eller Switch ?
Fra : izy

Dato : 12-03-01 00:33

Hello out there..

Da vi nu har fået inversteret i nogle gode Intel netkort (10/100) her
hjemme. Så har vi tænkt på at dele vores internet forbindelse.. lige nu har
jeg kun ISDN (64Kb) men jeg skal have ADSL.. og vi får osse en tredje
computer her om meget snart.. så ville det ikke være en ide at købe en Hub
eller en Switch ?

Da jeg tit er til Lanparties skal den jo være kanon god.. så det skal sgu
være en 10/100.. men hvad skal man købe en Hub eller Switch ? Hvad er bedst
?

en anden ting.. når man får sådan en ADSL router eller Modem.. tilslutter
man så den sp til Switch/Hub og så er der internet på hele netværket.. eller
?

Takker...

--
izy
izy@city.dk

Fra : Dennis Hansen

Dato : 12-03-01 08:06

On Mon, 12 Mar 2001 00:32:58 +0100, "izy" <izy@city.dk> wrote:

> [...]
>jeg kun ISDN (64Kb) men jeg skal have ADSL.. og vi får osse en tredje
>computer her om meget snart.. så ville det ikke være en ide at købe en Hub

Hvis du bare skal bruge det i hjemmet vil jeg forslå at du bare køber
en 10/100 hub. Du har jo ikke brug for mere, for den

>Da jeg tit er til Lanparties skal den jo være kanon god.. så det skal sgu
>være en 10/100.. men hvad skal man købe en Hub eller Switch ? Hvad er bedst
>?

Hub

>en anden ting.. når man får sådan en ADSL router eller Modem.. tilslutter
>man så den sp til Switch/Hub og så er der internet på hele netværket.. eller
>?

Hvis det er et modem skal du have en pc til at stå og "lege" gateway -
her kan du bruge et program som Sygate det virker optimalt, kører selv
med det hjemme på min fast internetforbindelse.

Hvis du får en router så skal du definere den til at tildele
automatisk ip nummer (dhcp) dette gør at alle nyemaskiner på netværket
får et ip nummer hver gang de starter op og du har så mulighed for at
bruge dit internet via routeren som er tilsluttet din hub.

>Takker...

Ikke noget problem

Dennis Hansen

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 12-03-01 09:38

Dennis Hansen <dh@dsd.dk> writes:
> Hvis du bare skal bruge det i hjemmet vil jeg forslå at du bare køber
> en 10/100 hub. Du har jo ikke brug for mere, for den

Det råd er forældet. En 10/100 hub koster kun marginalt mindre end en
10/100 switch. Det er kun hvis man kan nøjes med enten 10 eller 100
Mbit/s at man kan spare ved at købe en hub.

NETGEAR DS104 Dual speed hub 599,00
NETGEAR FS105 10/100 Switch 695,00

Hub er en død teknologi.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-03-01 09:12

"izy" <izy@city.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg tit er til Lanparties skal den jo være kanon god.. så det skal sgu
> være en 10/100.. men hvad skal man købe en Hub eller Switch ? Hvad er
bedst
> ?

Switch, altid switch. Den er kun marginalt dyrere og du får langt bedre
ydelse.
Se evt. http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

--
Med Venlig Hilsen