Min første router
Fra : PDHANSEN

Dato : 11-03-01 23:36

Hej Gruppe,

Min første router er købt, en Zyxel Prestige 100 og koblet til min switcs.
Jeg har fået tildelt den en ip-adresse, fået fortalt den at den skal ringe
op til TD (og det virker når jeg tester ISDN linien i opsætnings softwaren
på routeren)
På mine 2 pc'er (NT4 og WIN2000) har jeg registreret routerens IP adresse i
default gateway.

Men der sker ingenting når jeg forsøger at gå på nettet (jeg har bedt
exploder om at bruge LAN) - exploder meddeler mig, efter lidt søgetid, at
serveren ikke er fundet.
Der er ingen aktivitet i B1 / B2 lampen på routeren.

Jeg kan fint ping'e routeren fra begge mine pc'er.

Er der nogen der har et hint til mig

Venlig Hilsen
Per

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-03-01 06:48

"PDHANSEN" <pdhansen@hotmail.com> skrev :

>Er der nogen der har et hint til mig

DNS opsætningen ??
--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Flemming Petersen

Dato : 12-03-01 09:04

Prøv at sætte routerens IPadresse op som DNS server i Windows. Eller
endnu bedre - kør med dynamiske (DHCP) IP adresser, og skriv ingenting
i gateway, DNS etc. Så gafler windows en ip adresse samt DNS og
gateway fra routeren. Dog skal du have sat routeren op som DHCP server
(option 3.2).

Jeg har desuden haft problemer, hvis ip adressen under option 4 ikke
er 0.0.0.0

Flemming

Fra : PDHANSEN

Dato : 12-03-01 17:40

Tak for hjælpen - det var opsætning af DNS jeg manglede og nu virker det
perfekt.

Per