includet fil
Fra : Nederbasse

Dato : 11-03-03 16:39

Hvordan includer man en fil der er i en mappe højrer oppe ?
Jeg har prøvet med mappe/menu.inc - //menu.inc o.s.v
men kan ikke få det til at virke
Lars

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-03-03 17:48

Nederbasse skriver:

> Hvordan includer man en fil der er i en mappe højere oppe ?
> Jeg har prøvet med mappe/menu.inc - //menu.inc o.s.v
> men kan ikke få det til at virke
> Lars

Det virker hos mig at skrive ../menu.inc

Henrik

Fra : Christian Hammer Nie~

Dato : 23-03-03 03:02

Nederbasse <lane@NOHAMjubiipost.dk> skrev:
>Hvordan includer man en fil der er i en mappe højrer oppe ?
>Jeg har prøvet med mappe/menu.inc - //menu.inc o.s.v
>men kan ikke få det til at virke
>Lars

Nogen gange kan serveren være lidt kræsen. Min erfaring er at
include() er et af de tilfælde.

Jeg foreslår at du prøver at skrive linien 100% korrekt:

<? include("mappe/menu.inc"); ?>

mvh
Christian H. Nielsen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-03-03 14:25

Christian Hammer Nielsen <chn83@c.dk> wrote in

> Jeg foreslår at du prøver at skrive linien 100% korrekt:
>
> <? include("mappe/menu.inc"); ?>

"100% korrekt" vil vel egentlig betyde at man skal skrive:

<?php ... ?>

og jeg har aldrig været nødsaget til at bruge parenteser omkring filnavnet
for at få det til at virke.

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : Michael Thornberg

Dato : 27-03-03 09:42

Hvis du skal have fat i en fil der ligger en mappe højere oppe i "træet",
skal du bare skrive:

include('.../dinfil.php');

as simple as that

-Michael