Menu
Fra : Christian Høegh

Dato : 04-03-03 10:59

Hvordan implementere jeg på en god måde et lille menusystem til mine
websider inkl. submenu evt. i flere nivauer.

fx.

Forside
Lidt om mig selv
Uddanelse
Folkeskole
HTX
Hobby
Feriebilleder
Kreta 2002
Østrig 2003
Gæstebog

Skal jeg bruge MySQL, 2 dimmensionelle array eller noget helt 3.
Det skal selvfølgelig være "nemt" at indsætte, slette, flytte og redigere
menupunkter.

HTML koden til de enkelte sider, kan jeg gemme den i en MySQL database eller
er det bedre at bruge filer?

Tutorials, ideer og forslag er meget velkommen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-03-03 13:59

On Tue, 4 Mar 2003 10:59:01 +0100, "Christian Høegh"
<christian@discoworld.dk> wrote:

>Skal jeg bruge MySQL, 2 dimmensionelle array eller noget helt 3.
>Det skal selvfølgelig være "nemt" at indsætte, slette, flytte og redigere
>menupunkter.

Brug MySQL, men hent derefter ud i et multidimensionelt array, og dan
menuen rekursivt, hæld derefter selv yderligere funktionalitet på
efter behov.

At have en tabel "sider" hvor en side f.eks. har et parentID (som
referer til en anden side, og hvis parentID er NULL så er det en
"hovedside") er forholdsvis overskuelig.

<skamløs "reklame">
Du kan evt. kigge på http://nanotree.sourceforge.net til at danne
menuen / administrationen.
</skamløs "reklame">
--
BellCom Internet ApS. Martin Mouritzen Phone: +45 39401717
Gersonsvej 25 Udvikler Fax: +45 39400144

Fra : Herlev-IT

Dato : 06-03-03 12:04

Forslag
Du kan finde en pæn js-menu på dynamicdrive.com, og så kan du bruge PHP til
at fylde data i menu-punkterne, hvor du har gemt menu-teksterne i MySQL, og
derved bruger en template der bare henter de dynamiske data fra MySQL.
Der er ingen grund til at gemme html-koden i MySQL sålænge det ikke er den
kode, du ændrer når menuernes indhold ændres.

Søren Mark,
Herlev-IT
Industrikrogen 4
2635 Ishøj