php-genereret externt css
Fra : Mikael Aktor

Dato : 28-02-03 10:41

Hvorfor er der forskel på:

1)
<?php include("styles.php"); ?>

og

2)
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.php" />

Det første virker fint, det andet virker ikke. Er der særlige
betingelser ved brug af php-genereret css i <link>?

//mik

Fra : Mikael Aktor

Dato : 28-02-03 10:41

"Mikael Aktor" <aktor789@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <?php include("styles.php"); ?>

ok, selvf. --></style> til sidst, men det er ikke derfor (og det var jo
også det, der virkede)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 28-02-03 11:03

"Mikael Aktor" <aktor789@hotmail.com> wrote in news:3e5f2d22$1
@news.wineasy.se:

> 2)
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.php" />
>
> Det første virker fint, det andet virker ikke. Er der særlige
> betingelser ved brug af php-genereret css i <link>?

Husker du at i dette tilfælde skal styles.php sende den rigtige content-
type header (text/css, ikke text/html der er php's standard)?

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Mikael Aktor

Dato : 28-02-03 14:20

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse

Husker du at i dette tilfælde skal styles.php sende den rigtige
content-
> type header (text/css, ikke text/html der er php's standard)?

Nej, hvordan gør jeg det?

/mik

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 28-02-03 14:33

> "Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, hvordan gør jeg det?

RTFM: http://dk.php.net/header
Det gør ikke noget at man undersøger sagen før man spørger..

ellers skulle denne her gøre det for dig.
header("Content-type: text/css");

--
excuse of the day : It works the way the Wang did, what's the problem
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Mikael Aktor

Dato : 28-02-03 14:56

> Husker du at i dette tilfælde skal styles.php sende den rigtige
content-
> type header (text/css, ikke text/html der er php's standard)?

Jeg har nu flg. som det første i style.php:

<?php header("Content-Type: text/css"); ?>

Men det gør ingen forskel - dur stadig ikke.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 28-02-03 23:03

Mikael Aktor wrote:
> Hvorfor er der forskel på:
>
> 1)
> <?php include("styles.php"); ?>
>
> og
>
> 2)
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.php" />

Jeg vil tro at en del af browserne er dumme nok til at kræve at en fil
hedder .css for at parse den som css.

Problemet er vel ret let løst ved at lade din server parse php-kode i
..css filer?

(ligesom når man lader serveren parse .html-filer:
Addhandler application/x-httpd-php .html
Addhandler application/x-httpd-php .htm

tilføjet til .htaccess eller apache-config...
)

/Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 01-03-03 00:00

prøv at brug:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styles.php/style.css" />

Fra : Dan Molberg

Dato : 01-03-03 00:28

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> Jeg vil tro at en del af browserne er dumme nok til at kræve at en fil
> hedder .css for at parse den som css.
Næææ, ville lave en header, altså <?header("Content-type: text/css");?>....
virker fint, så er browsere dedøvenden om så filen hedder .exe.....

Fra : Mikael Aktor

Dato : 01-03-03 12:31

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> skrev i en meddelelse
> Næææ, ville lave en header, altså <?header("Content-type:
text/css");?>....
> virker fint, så er browsere dedøvenden om så filen hedder .exe.....

Tak for hjælpen allesammen så langt. I lærte mig en masse jeg ikke
vidste, og jeg fandt derved fejlen, som lå et helt andet sted. Jeg fandt
ud af at problemet var at stylesheetet (styles.php) ikke blev
tilstrækkeligt parset som php, dvs. nogle, men ikke alle php erklæringer
blev parset. Problemet var at jeg havde glemt at starte den igangværende
session i styles.php, dvs. med session_start(), som bl.a. overfører en
variabel og dens værdi til stylesheetet - den værdi som php bruger til
at vælge mellem forskellige værdier i stylesheetet. Da jeg fik sessionen
med fungerede det.

//mik