Bedste editor...?
Fra : David Konrad

Dato : 27-02-03 18:00

Jeg sidder og roder med noget php, i notepad, og kom til at tænke på, om der
monstro findes en editor der kan varetage syntaxcheck og php-tooltips?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-02-03 18:01

David Konrad wrote:

> Jeg sidder og roder med noget php, i notepad, og kom til at tænke på, om der
> monstro findes en editor der kan varetage syntaxcheck og php-tooltips?

www.phpedit.com - den bedste editor til PHP på windows efter min mening.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : David Konrad

Dato : 27-02-03 18:06

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote in message

> www.phpedit.com - den bedste editor til PHP på windows efter min mening.

Den prøver jeg - tak for det!

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-02-03 18:40

> www.phpedit.com - den bedste editor til PHP på windows efter min mening.

Den måtte jeg jo lige downloade og kigge lidt på :) - ser daaajlig ud.

Men hvilken version kører du med? Tvunget af min grådighed måtte jeg jo
nødvendigvis downloade den nyeste udgave - dvs. 0.7.1.107 - men der er
indtil flere knapper der ikke rigtig gør noget. Er man bedre hjulpet ved at
nøjes med version 0.6 indtil videre?

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-02-03 21:32

Thomas Lindgaard wrote:

> Den måtte jeg jo lige downloade og kigge lidt på :) - ser daaajlig ud.

Ja ikke :) Og så er den gratis.

> [...]
> indtil flere knapper der ikke rigtig gør noget. Er man bedre hjulpet ved at

Jeg kørte vist med 0.7.86, da jeg arbejdede på windows... Kan godt se at
der er sket noget siden sidst.

Desværre findes der ikke en lign. editor ikke til linux, så jeg er just
gået i gang med at kode en selv.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-02-03 21:40

Tonni Aagesen wrote:

> Desværre findes der ikke en lign. editor ikke til linux

Hvad mangler Quanta?

Den har PHP-syntaksfarvning, -fejlfinding, -autofuldførelse og meget andet.

Under alle omstændigheder er det hurtigere at rette Quanta end det er selv
at begynde at lave en editor.

Der er også et par PHP-editorer på http://gtk.php.net/apps/?the_cat=800, der
skulle have gode funktioner til PHP-skrivning (og så er de endda selv
skrevet i PHP).

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 28-02-03 22:33

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Hvad mangler Quanta?
>
> Den har PHP-syntaksfarvning, -fejlfinding, -autofuldførelse og meget andet.

Jeg har kigget på den, men den virker bare forkert på mig... som en
html-editor, der lige er klasket php på... f.eks. kan jeg ikke vælge at
have den horisontale scrollbar synlig permanent. (flueknepperi, jeg ved
det godt, men den passer ikke herren :)

Desuden skal jeg alligvel lidt dybere i C++, så det er en god undskyldning.

> Der er også et par PHP-editorer på http://gtk.php.net/apps/?the_cat=800, der
> skulle have gode funktioner til PHP-skrivning (og så er de endda selv
> skrevet i PHP).

Dem vil jeg da lige kigge på, tak.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thïngmand

Dato : 28-02-03 00:09

www.ultraedit.com

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-03 00:33

Helt klat www.vim.org

Asger

Fra : Larz

Dato : 28-02-03 02:48

"Asger" <mail(at)tedbundy.dk> wrote in news:3e5ea045$0$42569
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Helt klat www.vim.org

Helt klat! Jeg er enig ;) heheh ej seriøst! VIm rocks, men der er en ganske
betragtelig indlæringskurve - men har du lært den er den rigtig lækker! Jeg
savner kun få ting i den - F.eks. en hex editor :P

--
-
Lars

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-02-03 03:16

On 28 Feb 2003 01:48:00 GMT
Larz <lp@your-pants-coder.dk> wrote:
> [...]
> ganske betragtelig indlæringskurve - men har du lært den er den rigtig
> lækker! Jeg savner kun få ting i den - F.eks. en hex editor :P

Det kan vim sagtens klare. Check man siderne. Du skal vist nok hente en
enkelt script fil for at få det til at kære

--
Kim Schulz - Freelance Development | Actors will happen even in the
Email : kim @ schulz.dk | best-regulated families.