Prob.: Inst. af PHP på Apache / WinXP
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-03 14:13

ØV! Efter at have installeret Apache (nyeste) og PHP4 får jeg denne fejl ved
start af Apache (som konsol):

"Syntax error on line 807 of C:/Programmer/Apache
Group/Apache2/conf/httpd.conf:

Action takes two arguments, a media type followed by a script name"

I min httpd.conf (linie 807, sør'me) har jeg:

Action application/x-httpd-php /Programmer/Apache Group/php/php.exe

Hvad broker den sig så over? Er det mellemrummet i stien (og dermed
re-installation) eller mangler jeg noget?

Jeg har fulgt en installations-vejledning fra Webmonkey.com

Håber at høre viise ord fra nogen...

Thomas.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-02-03 14:28

"TS" <.> wrote:

> Action application/x-httpd-php /Programmer/Apache Group/php/php.exe
>
> Hvad broker den sig så over? Er det mellemrummet i stien

Sikkert.

> (og dermed
> re-installation)

Behøves ikke - bare sæt stien i citationstegn.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-03 17:14

UPS - jeg fandt ud af det: Jeg har allerede en scriptAlias højere oppe, som
sætter "/php4/" til det bibliotek php.exe ligger i. Derfor skal jeg slet
ikke ha' stien her, men kun "/php4/".

Undskyld ulejligheden Og tak til Jonas!

Thomas.