HJÆLP MED WIN2K - PHP INSTALLATION / KONFI~
Fra : Biafra_on_EPO2

Dato : 17-02-03 21:58

Jeg har for nyligt skiftet fra Win98SE til Win2K og har kun haft problemer
med at få PHP (apache og MySQL) til at køre.

phpinfo.php virker fint - dvs. (nogle) php-scripts kan eksekveres og virkeer
tilsyneladende helt som de skal.
Men de mest simple type Form-handling virker ikke!
Et simpelt forsøg på at sende en variabel som f.eks:
<HTML><BODY>
<?php
if($_POST['navn']){
echo "Hej $navn, hvordan går det?";
}
else{
?><FORM METHOD=POST ACTION="mit_navn.php">
Indtast dit navn:
<INPUT TYPE=TEXT NAME=navn>
<INPUT TYPE=SUBMIT VALUE=Send>
</FORM><?php
}
?>
</BODY>
</HTML>
virker bare ikke. Outputtet er et blankt mellemrum hvor det indtastede navn
skulle være.
HVORFOR det?

btw: Jeg har ingen forhåndskendskab til Win2K - skal jeg tildele apache /
php.exe de nødvende rettigheder for at virke lokalt eller hvad kan være gået
galt?

/HJÆLP VENLIGST!

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 17-02-03 22:18

"Biafra_on_EPO2" <nom@ail.com> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Men de mest simple type Form-handling virker ikke!
>Et simpelt forsøg på at sende en variabel som f.eks:
> [...]

(...)

>virker bare ikke. Outputtet er et blankt mellemrum hvor det indtastede navn
>skulle være.

Prøv at skrive

echo "Hej " . $_POST['navn'] . ", hvordan går det?";

i stedet.

I de nyeste versioner af PHP bliver indtastede variable gemt $_POST og
ikke i variable oprettet med samme navn.

>btw: Jeg har ingen forhåndskendskab til Win2K - skal jeg tildele apache /
>php.exe de nødvende rettigheder for at virke lokalt

Nej.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Biafra_on_EPO2

Dato : 17-02-03 22:42

Jens...

Det VIRKER sgi'!

Tusind tak - sådan er det jo "desværre" tit når tingene ikke lige makker
ret, er det som regel (en 'fejl 40') små ting der skal til!