Syntaks highlighting
Fra : René Iversen

Dato : 16-02-03 11:56

http://schaefner.dk/~exp/thomaslunde.phps

Jeg har fået at vide, at man kan omdøbe php til phps så kan koden komme til
at se ud som ovenstående...men det virker ikke rigtigt hos mig...er der
noget der skal sættes op?

Jeg kører iis 5

Jeg har kigget på følgende i php.ini:

; Colors for Syntax Highlighting mode. Anything that's acceptable in
; <font color="??????"> would work.
;highlight.string = #DD0000
;highlight.comment = #FF9900
;highlight.keyword = #007700
;highlight.bg = #FFFFFF
;highlight.default = #0000BB
;highlight.html = #000000

hvor jeg har prøvet at fjerne ; ved highlight linierne, men det ændrer
ingenting.

Håber nogen kan hjælpe.

/René

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-03 22:45

On Sun, 16 Feb 2003 11:56:09 +0100, "René Iversen" <spam@riversen.dk>
wrote:

> [...]
>at se ud som ovenstående...men det virker ikke rigtigt hos mig...er der

Det er en indstilling man skal sætte i Apache, ved ikke om det fungere
med IIS, men jeg vil ikke tro det

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-02-03 09:53

Martin <> wrote in news:hi105v0o9d5faobk8gsi62hbr2tta5h7nh@4ax.com:

> Det er en indstilling man skal s‘tte i Apache

Okaj - hvordan gør man så det (jeg kunne ikke lige få det til at virke)?

Hyggehej
/Thomas

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 17-02-03 10:30

Det ser ud til at Apache 2.0 har generelle problemer med source highlighting
systemet i php:

http://www.phpbuilder.com/mail/php-developer-list/2002101/0254.php

Jeg kan heller ikke få det til at virke på min Red Hat 8.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Allan Kok

Dato : 18-02-03 17:22

René Iversen wrote:
> [...]
>
> Jeg har fået at vide, at man kan omdøbe php til phps så kan koden
> komme til at se ud som ovenstående...men det virker ikke rigtigt hos

I installations vejledningen står det forklaret, hvordan man gør også til
IIS.
Jeg har ikke selv prøvet, så jeg kan ikke svare på om den virker.

MVH
Allan

Fra : René Iversen

Dato : 19-02-03 12:27

"Allan Kok" <user@domain.invalid> skrev i en meddelelse

> I installations vejledningen står det forklaret, hvordan man gør også til
> IIS.
> Jeg har ikke selv prøvet, så jeg kan ikke svare på om den virker.

Har du et link? Jeg synes ikke jeg kan finde de n.

Fra : Allan Kok

Dato : 19-02-03 19:28

René Iversen wrote:

> Har du et link? Jeg synes ikke jeg kan finde de n.

Jeg kan heller ikke finde det nu, men jeg er ret sikker på jeg så det i
install.txt.
Noget med php.exe også nogle parametre.

MVH
Allan

Fra : René Iversen

Dato : 20-02-03 17:18

> Jeg kan heller ikke finde det nu, men jeg er ret sikker på jeg så det i
> install.txt.
> Noget med php.exe også nogle parametre.

C:\PHP>php -?
Usage: php [-q] [-h] [-s [-v] [-i] [-f <file>]
php <file> [args...]
-a Run interactively
-b <address:port>|<port> Bind Path for external FASTCGI Server mode
-C Do not chdir to the script's directory
-c <path>|<file> Look for php.ini file in this directory
-n No php.ini file will be used
-d foo[=bar] Define INI entry foo with value 'bar'
-e Generate extended information for debugger/profiler
-f <file> Parse <file>. Implies `-q'
-h This help
-i PHP information
-l Syntax check only (lint)
-m Show compiled in modules
-q Quiet-mode. Suppress HTTP Header output.
-s Display colour syntax highlighted source.
-v Version number
-w Display source with stripped comments and whitespace.
-z <file> Load Zend extension <file>.

noget med php.exe -s ser det ud til. Jeg har assosieret .phps filer med
php.exe -s men php-koden bliver stadig evalueret...nogen ideer?

Fra : Allan Kok

Dato : 09-03-03 10:24

René Iversen wrote:
> [...]
>

> noget med php.exe -s ser det ud til. Jeg har assosieret .phps filer
> med php.exe -s men php-koden bliver stadig evalueret...nogen ideer?

Undskyld jeg først svarer nu, men jeg har holdt ferie!

Jeg har ikke bedre ideer end ovenstående!

MVH
Allan