kun den der har logget ind skal ses på sid~
Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-03-03 16:04

Hej læser

<%
Set personer = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
personer.Open" SELECT ordrer.id, Login.UserName, Login.fornavn,
Login.efternavn, ordrer.vare, ordrer.antal, ordrer.dato, ordrer.sendt FROM
Login INNER JOIN ordrer ON Login.UserName=ordrer.brugernavn WHERE
(((Login.UserName)='DN')); " , database
%>

Hvordan får jeg lavet det sådan så kun den der har logget ind kan ses, idag
er det lavet sådan så Username er fase, det er jo ikke så smart, hvis en
anden logger ind vel
WHERE (((Login.UserName)='DN'));

hvordan får jeg lavet den sådan så det virker....?

Har prøvet at lave
Dim X
X="Login.UserName"
Select bla bla
WHERE (((Login.UserName)='X'));

Det var ingen succec

henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-03 19:22

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote
> Har prøvet at lave
> Dim X
> X="Login.UserName"
> Select bla bla
> WHERE (((Login.UserName)='X'));

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men jeg tror du kan
hente lidt inspiration her:
<http://www.asp-faq.dk/article/?id=49>

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-03-03 19:42

Det er sådan at jeg har en status side, når man så logger ind på den vi jeg
kun se de odrer, som jeg selv har bestilt, det er jo nemt at lave det sådan
så man kan se alles ordrer, eller lave en fast username i koden
Select bla bla

DN er username for Dorte Nilesen

jeg vil gerne have noge i stil med dette, hvor det er en variabel der er lig
login.username, så man kan såtte login username = username

Dim X
X="Login.UserName"
Select bla bla
WHERE (((Login.UserName)='X'));

MVH
henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-03 19:45

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote
> jeg vil gerne have noge i stil med dette, hvor det er en variabel der er
lig
> login.username, så man kan såtte login username = username

Okay, så kan du vel også bruge det link jeg sendte eller hvordan? Du skal
blot gemme brugernavnet i en Session og så bruge denne i forespørgslen.

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 09-03-03 20:22

Problemet er jo bare at jeg allerede har lavet min butik, men mangler kun
den sidste detalje at en kunde kun ser sine egne bestillinger og ikke
allerandres..ikk

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 22:31

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote in message
> Problemet er jo bare at jeg allerede har lavet min butik, men mangler kun
> den sidste detalje at en kunde kun ser sine egne bestillinger og ikke
> allerandres..ikk

strSQL = "SELECT * FROM tabelXXX WHERE (UserName= '" & strUserName & "');"
???????????????

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-03-03 22:52

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote
> Problemet er jo bare at jeg allerede har lavet min butik, men mangler kun
> den sidste detalje at en kunde kun ser sine egne bestillinger og ikke
> allerandres..ikk

Ja og dette gør du ved at du i en Session kaldet f.eks. brugernavn ligger
dine kunders brugernavn når de logger ind, herefter kan du så i din SQL
forespørgsel bruge den session således:

personer.Open "SELECT .... WHERE Login.UserName)='" & Session(
"Brugernavn" ) & "';", database

--
Jakob Andersen