tekst
Fra : John Pallesen

Dato : 13-03-01 22:03

Hvordan laver man en dobbelttekst på en tekst linie, f.eks
Ø10 (+0.01 -0.000) og det er i ().
Så de to tolerancer kommer oven på hinanden bagefter Ø10
Håper at nogle kan forstår det!!!!

Venlig hilsen
John Pallesen
Millium@millium.dk

Fra : P.C.

Dato : 13-03-01 23:42

Hi.
_Det_ er noget man laver i Lisp`!
15 decimaler er dog maximum for Lisp hvis de tal der var skulle være
dimensionerings markører.
Lisp er ellers bedst til at konstruere løsninger på uoverskuelige beregninger
men med en simpel autoLisp funktion kan du sagtens evaluere udtryk og blande
fast text ,som du vil ,og få det sat på tegningen.
Lisp er verdens letteste sprog at lære ;))
MVH.
P.C.

Fra : Michael

Dato : 15-03-01 16:19

Kære John !

For at undgå bøvl med at få lavet sådanne toleranceangivelser på den rigtige
måde har jeg blot sat dem ind om løs tekst.

Forøvrigt har jeg lige opdateret den side, hvor jeg fortæller hvordan jeg
bruger AutoCad i praktisk daglig brug:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page15.html

Hilsen

Michael

Fra : Freddy Suurland

Dato : 18-03-01 11:12

Hej John

Det er ikke særlig besværligt at løse dit problem, personligt syntes jeg du
vil skabe nye problemer for dig selv hvis du begynder at explodere
dimmentioner eller angive toleranser med fri tekst.

Laver du mange målsætninger som anvist, er den rigtige metode nok at lave en
dimstyle der målsætter på den måde. Er det få kan du ænder en målsætning med
kommandoen ai_propchk, oprrendilig kommandoen DDMODIFY. Den er også placeret
som en "knap" i toolbaren "Object Properties".

Start kommandoen og udvælg en (og kun en) målsætning.

Vælg Annotation
Under Tolerancer vælges metoden Deviation
Under Upper Value skrives 0.01
Som Prefix (det der står før målsætningen) skrives Ø
Med hensyn til antallet af decimaler, er det muligt under Units... -
Tolerance - Presision at vælge 0.00 for to decimaler.

God fornøjelse
Vh Freddy

Fra : N/A

Dato : 22-03-01 09:41

Fra : Tia

Dato : 22-03-01 09:41

Se HELP:

Chapter 9 -- Adding Text to Drawings

Using Text Editors for Multiline Text

Formatting Multiline Text in a Text Editor
her findes oversigten over diverse koder.

Husk at disse tegn: %%C er standard for DIAMETER, %%D for GRADER, %%P for
TOLERANCE i Acad.

"Peter A. Jensen" <peter_a_jensen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Men er ikke sikker på at du har fået et svar som du kan bruge.
> Hvis man vil angive dit mål og tolerance tekst i en tekst linie, skal man
> skrive følgende i en mtext ( i content, altså ikke i editoren)
>
> \U+220510 {\o\l\H2x;(}{\H0.71x;\C1;\S+0.01^-0.000;}{\H2x;)}
>
> Forklaring:
> \U+220510 giver ø10. du kan også bare skrive ø men det bliver måske til
et
> andet tegn i andre lande.
> { "Tuborg" starter og slutter flere sammen hængende tegn }
> {\o\l\H2x;(} Giver en start parantes med tekst størrelse der er 2x.
(\o\l