tilmeldingsformular ...
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 05-03-03 18:06

Hej med Jer!

Jeg har hårdt brug for Jeres hjælp. Jeg har fået lavet en maillist hos vores
min udbyder ... men de siger, at tilmeldingsformularen kun kan / skal laves
i php ... og så er jeg lidt på Herrens mark. Jeg fatter menlig ikke meget
php. Nuvel; de anbefaler at jeg bruger denne asp-formular, men den server,
jeg ligger på understøtter ikke asp ...

Derfor spørger jeg: Er der en der kan hjælpe mig med at lave sådan en?

Den færdige asp-formular, de har liggende, ser sådan ud:

<%
Function SendMail(strBody)
Set objMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
objMail.ISOEncodeHeaders = False
obJMail.ContentTransferEncoding = "8bit"
objMail.ServerAddress = "websmtp.dit-domaene.dk"
objMail.Sender = Request.Form("email")
objMail.Subject = ""
objMail.AddRecipient "listserv@dit-domaene.dk"
objMail.Priority = 3
objMail.AddHeader "Originating-IP",
Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
objMail.Body = strBody
objMail.Execute
Set objMail = Nothing
End Function

If Len(Request.Form("email")) = 0 Then
%>
<form method="post" action="/NYHEDER/DEFAULT.ASP">
<input type="text" size="20" name="email" title="Indtast en e-mail adresse
i feltet og tryk tilmeld for at tilmelde dig vores nyhedsmail."><br>
<input type="submit" name="submit" value="Tilmeld" title="Indtast en
e-mail adresse i feltet og tryk tilmeld for at tilmelde dig til vores
nyhedsmail.">
<input type="submit" name="submit" value="Frameld" title="Indtast en
e-mail adresse i feltet og tryk afmeld for at afmelde dig fra vores
nyhedsmail.">
</form>
<%
Else
Select Case Request.Form("submit")
Case "Frameld"
SendMail("leave KODEORD nyheder@dit-domaene.dk")
Response.Write "<p>Adressen " & Request.Form("email") & " er nu
frameldt vores nyhedsliste.</p>"
Case Else ' Tilmeld er standard så det også virker ved tryk på Enter.
SendMail("join KODEORD nyheder@dit-domaene.dk")
Response.Write "<p>Adressen " & Request.Form("email") & " er nu
tilmeldt vores nyhedsliste.</p>"
End Select
End If
%>

Og supporten siger at:
Syntaksen for php tilmelding til din mailingliste ser sådan ud:
listserv@dit-domaene.dk?body=join [KODEORD] nyheder@dit-domaene.dk,
ny@adresse.dk, 'Fornavn Efternavn'

mvh

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-03 11:06

Rasmus Carlsen skrev:

> Jeg har hårdt brug for Jeres hjælp. Jeg har fået lavet en
> maillist hos vores min udbyder ... men de siger, at
> tilmeldingsformularen kun kan / skal laves i php

Så vil jeg foreslå at du spørger i
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-03-03 14:35

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Så vil jeg foreslå at du spørger i

du mener vist dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, ikke ?

xFUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/php

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-03 15:26

Jesper Stocholm skrev:

> du mener vist dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, ikke ?

Jo! Jeg kopierede adressen fra newsgroups-feltet, men glemte at
rette asp til php - beklager.

> xFUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/php

Ignoreret - mit svar er ikke relevant i php-gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen