Vis alle data fra en MySQL tabel...
Fra : Magnus

Dato : 05-03-03 17:14

SQL = "SELECT * FROM Users ORDER BY name"
Set RS = conn.execute( SQL )

DO WHILE NOT RS.EOF

Response.Write RS("XXXX")

RS.MoveNext
LOOP

Hvordan kan jeg få lavet en stump koder som viser hele indholdet fra en
tabel i MySQL hvor det eneste som man fortæller kode-stumpen er navnet på
tabellen.
Ovennævnte kode udskriver jeg normalt alle poster men kolonnen "XX" den kan
jo hedde noget forskelligt i forskellige tabeller samt der kan være
forskelligt antal kolonner.

/Magnus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-03-03 19:45

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote
> Hvordan kan jeg få lavet en stump koder som viser hele indholdet fra en
> tabel i MySQL hvor det eneste som man fortæller kode-stumpen er navnet på
> tabellen.

For at kunne gennemføre dette er der to umiddelbare spørgsmål der melder
sig:

1. Hvordan finder jeg navnene på felterne
2. Hvordan udskriver jeg alle felterne uden at kende dem

Det første spørgsmål er faktisk ligetil for hvert felt i vores database har
nemlig en name attribut som kan tilgås sådan her:

<Recordset objekt>(index).Name

altså f.eks. hvis vi skal have navnet på den anden kolonne i vores recordset
med navnet objRS:

objRS(1).Name

Svaret på det andet spørgsmål ligger gemt i Fields egenskaben på Recordset
objektet, denne indeholder nemlig alle felterne(databasekolonnerne) i den
aktuelle række i recordsettet, derfor kan vi gennemløbe denne vha. en løkke.

Hvis vi sætter alt dette sammen til en stump kode vil det se sådan her ud:

<%
strTabel = "<navn på tabel der skal vises>"
Dim objConn, objRS, i
Set objConn = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
objConn.ConnectionString = "<DIN CONNECTIONSTRING>"
objConn.Open

Set objRS = objConn.Execute( "SELECT * FROM " & strTabel )

Response.Write( "<table>" )
Response.Write( "<tr>" )
For i = 0 To objRS.Fields.Count - 1
Response.Write( "<th>" & objRS(i).Name & "</th>" )
Next
Response.Write( "</tr>" )

Do while Not objRS.Eof
Response.Write( "<tr>" )
For i = 0 To objRS.Fields.Count - 1
Response.Write( "<th>" & objRS(i) & "</th>" )
Next
Response.Write( "</tr>" )
objRS.Movenext
Loop