læse txt-fil på anden server ind i asp-sid~
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-03-03 16:48

Hej

Jeg er ved at lave en side, som baserer sig på data fra en txt-fil som
ligger på en anden server/site.

Jeg har prøvet med FSO, men kan ikke få det til at virke... noget siger mig
at FSO kun virker indenfor eget site/domain/server.

Er der nogen som har et link eller en god ide, til at få det til at køre ?

Hilsen
Jon

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-03-03 20:39

"Jon Klose Larsen" <klose@post8.tele.dk> wrote
> Jeg er ved at lave en side, som baserer sig på data fra en txt-fil som
> ligger på en anden server/site.

Hvis den anden server er tilgængelig fra HTTP kan du måske bruge
nedenstående:

<http://www.asp-faq.dk/article/?id=57>

--
Jakob Andersen

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-03-03 21:43

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse
> "Jon Klose Larsen" <klose@post8.tele.dk> wrote
>
> Hvis den anden server er tilgængelig fra HTTP kan du måske bruge
> [...]

Hej

Jeg har prøvet med det som stod via ovenstående link (med mindre
modificationer), men får nu denne fejl:

msxml3.dll error '80072efd'
A connection with the server could not be established
/online.asp, line 18

Mit script ser sådan her ud....

<%
dim oSrvHTTP
set oSrvHTTP = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0")
oSrvHTTP.open "GET","http://www.vatsim.net/data/satnet-data.txt",false
oSrvHTTP.send
Response.Write oSrvHTTP.ResponseText
%>

Som den vågne sikker ser, så har jeg skiftet "MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0" ud
med "MSXML2.ServerXMLHTTP.3.0", hvilket virker bedre (selv om det stadig
ikke virker).

Nogen der kan hjælpe mig videre, da en søgning på fejlmeddelelsen ikke gav
noget resultat.

Jon