Refresh tvinger bruger til at logge på ige~
Fra : Thomas

Dato : 04-03-03 14:22

Jeg har fulgt HTML.dk tutorial til en login funktionalitet. Min side ligger
i et frameset med en leftFrame og mainFrame, og login fungerer fint - lige
ind til man refresher siden. Det resulterer nemlig at man er tvunget til at
logge på igen og det på trods af at login siden (som er default i
mainFramen) har nedenstående kode?

<%
If(session("login")="JA") Then
Response.Redirect("forside.asp")
End If
%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-03 22:58

Thomas skrev:

> <%
> If(session("login")="JA") Then
> Response.Redirect("forside.asp")
> End If
> %>

Når du opdaterer dit frameset vil browseren formentlig bruge en
cachet udgave af siden. Hvis den første side er loginsiden, så vil
den blive vist, uanset at du har ovenstående kode på siden.

Jeg vil tro at dit problem kan løses ved at gøre "forside.asp" til
default-siden i main-rammen. På forside.asp står der (formentlig
allerede):
   If Not <login ok> Then Response.redirect <loginside> End If

Første gang man besøger siden vil main-rammen så skifte til login-
siden. Men når man opdaterer siden vil ramme-filen kalde
forside.asp - ikke login.asp - i main-rammen, og derfor skulle det
gerne være den rigtige side du får vist.

Ovenstående er ikke afprøvet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen