Hjælp til access
Fra : Rikke Steen

Dato : 03-03-03 19:42

Hejsa
Jeg ville høre, om der er nogle af jer, der ved hvorledes man kan udtrække
en artikel fra Access således at der også er afsnit, fremfor teksten bare
står i en lang række?
Mvh
Rikke

Fra : Rikke Steen

Dato : 03-03-03 19:52

Ok, måske er det forklaret lidt kludret. Men kan man i Access sætte
datatypen til HTML?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-03-03 20:13

Rikke Steen wrote :

> Ok, måske er det forklaret lidt kludret. Men kan man i Access sætte
> datatypen til HTML?

nej ... men linieskift er jo stadig i data i din tabel [1]. Se evt
http://www.asp-faq.dk/article/?id=3

[1] Prøv at sætte din markør i feltet i Access og klik SHIFT+F2.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Glad spampal-bruger, der pt har en succesrate på 97,4%
http://www.spampal.org.uk/

Fra : Rikke Steen

Dato : 04-03-03 00:37

Hejsa
Jeg mangler lige den sidste hjælp!
<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<dl>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("/cgi-bin/database.mdb")
Conn.Open DSN

' Hent fra databasen afhængig af værdien id fra URL
strSQL = "Select * From personer Where Id = " & Request.Querystring("id")
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Skriv personens data
& "</dd>"
FormatDateTime(rs("Foedselsdato"), vbLongDate) & "</dd>"

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</dl>

Og det er udtrækket "Efternavn" jeg vil have <br> vist I, hvor skal jeg så
sætte denne tekst ind:

dim strReplace
dim strText
strText = <en eller anden tekst fra din database>
strReplace = Replace(strText,vbCrLf,"<br>")

Jeg kan altså ikke få det til at virke, jeg håber inderligt at du vil hjælpe
mig. Således ovenstående eksempel bliver rigtigt.

På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner
Rikke Steen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-03-03 01:02

On Tue, 4 Mar 2003 00:37:24 +0100, "Rikke Steen" <steen@nork.auc.dk>
wrote:

>Jeg mangler lige den sidste hjælp!
><title>Hente data fra database</title>
><head>
></head>

title skal være mellem <head> og </head>

<snip>
>' Skriv personens data
>& "</dd>"
<snip>

> [...]
>
>Jeg kan altså ikke få det til at virke, jeg håber inderligt at du vil hjælpe
>mig. Således ovenstående eksempel bliver rigtigt.

Hej Rikke,
Nu har jeg læst dit indlæg 4 gange, men jeg kan stadig ikke finde ud
af, hvad det egentlig er du vil.
Kan du ikke forklare det for os tungnemme? Hvordan skal det se ud til
slut?

Mvh.
--
Jørn Andersen,