Timeout på et script
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 03-03-03 10:38

Jeg har et vedligeholdelse script, som gennemløber en tabel med nu +100.000
poster. Problemet er bare. at mit script timer ud efter 90 sekunder, helt
efter bogen.

Men nu ville jeg gerne sådan, at jeg kan kontroller hvor længe scriptet har
kørt, og hvis det ikke er blevet færdig, så lægge et antal yderliger
sekunder til.

Den nemme løsning ville bare være at sætte timeout til et meget stort tal,
men det er vel heller ikke den rigtig løsning.

Nogen forslag til hvordan detkan gøre nemmest

Allan Bach

Fra : Kim Jensen

Dato : 03-03-03 16:10

> Men nu ville jeg gerne sådan, at jeg kan kontroller hvor længe scriptet
har
> kørt, og hvis det ikke er blevet færdig, så lægge et antal yderliger
> sekunder til.

Hvilket problem er det, at denne konstruktion vil løse?

> Den nemme løsning ville bare være at sætte timeout til et meget stort tal,
> men det er vel heller ikke den rigtig løsning.

Hvorfor ikke?

> Nogen forslag til hvordan detkan gøre nemmest

Du kunne jo nøjes med at processe fx 1000 poster af gangen - lade scriptet
kalde sig selv - processe de næste 1000 poster etc.

mvh
Kim Jensen