Webstatistik - frasortering af søgemaskine~
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 28-02-03 11:35

Jeg har lavet mit eget CMS, og dermed også mine egne statistikgenererende
sider. Problemet er, at de mange besøg fra søgemaskiner ikke giver et godt
billede af, hvor mange besøgende jeg har. Derfor frasorterer jeg besøg fra
ip-numre, som f.eks. besøger 200+ sider i løbet af 15-20 minutter.

Men HVORDAN kan det gå til, at en søgemaskine f.eks. gemmer sig bag
værtsnavnet "port12.cvx1-ho.ppp.cybercity.dk" ? Det lyder jo som en helt
almindelig webbruger, og ikke som en stor søgemaskine. Er der private, som
sætter deres egne, personlige søgemaskiner op, eller er det store
søgemaskiner, som gemmer sig bag sådanne hostnames?

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.