udvægelse af bestemte id-nr i en db ?
Fra : Johannes

Dato : 28-02-03 07:44

Kan man lave en select * where id = 2, 5, 65, 77, from tabel xx
og så få dem præsenteret på en side.
Jeg tror egentlig ikke det er noget problem, men er der en venlig sjæl, der
har en ide til koden, eller et link.

Jeg har en kode hvor man selecter en id fra databasen, men hvordan gør man
når jeg gerne vil vælge nogle bestemte ?

johs.

Fra : Chrisser

Dato : 28-02-03 08:46

"Johannes" <jv@FJERNjv-data.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en kode hvor man selecter en id fra databasen, men hvordan gør man
> når jeg gerne vil vælge nogle bestemte ?

MSSQL:
select * from tabel where id in(2,5,65,77)

- dette giver dig et recordset der indeholder poster for de fire id'er.

Men den systaks kan nok ikke bruges alle steder så hvis du ikke kører MSSQL
( eller MySql som jeg tror har nogenlunde samme systaks ) så må du lige
oplyse hvilken database du bruger

Chrisser

Fra : Niels Henriksen

Dato : 28-02-03 09:09

> [...]
>
> Jeg har en kode hvor man selecter en id fra databasen, men hvordan gør man
> når jeg gerne vil vælge nogle bestemte ?

hvis du vil vælge nogle bestemet og du har flere, så kan du bruge

Select * from tabel where (id=1 or id=2 or id=3)

--
Niels Henriksen
Bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-02-03 10:18

"Niels Henriksen" <news@biggs.dk> escribió

> Select * from tabel where (id=1 or id=2 or id=3)

mange "or" trækker hårdt på performance, jeg vil nok foretrække en
in() løsning som Chrisser også foreslår (virker også i Access)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Johannes

Dato : 28-02-03 17:33

> mange "or" trækker hårdt på performance, jeg vil nok foretrække en
> in() løsning som Chrisser også foreslår (virker også i Access)
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

perfekt tak for svarene, jeg bruger nemlig access.

Er der nogen retningslinier for hvor mange besøgende man højst må have pr.
dag, mens man "kun" bruger access ?
Jeg har ca. 500-600 besøg med 1000-1500 side visninger, men det skulle vel
ikke være nogen belastning for en access db.

mvh
Johs.