NT 4.0 <> W2K
Fra : Jimmy

Dato : 27-02-03 14:55

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at investere i en W2K
Server, idet jeg allerede ejer en NT 4.0 Server.

Hvilken praktisk forskel er der rent asp-kodemæssigt på de to platforme?

Jeg udvikler normalt på min udbyder W2K og vil da være ked af, hvis den kode
ikke kan afvikles pga jeg udnytter nogle IIS 5 funktioner uden at være klar
over det.

Jeg kan kun lige komme i tanke om "Server.Execute" og "Server.Transfer".

Jimmy Jeppesen

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 27-02-03 18:53

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2_net.dk> wrote:

>Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at investere i en W2K
>Server, idet jeg allerede ejer en NT 4.0 Server.
>
>Hvilken praktisk forskel er der rent asp-kodemæssigt på de to platforme?
-snip-
>Jeg kan kun lige komme i tanke om "Server.Execute" og "Server.Transfer".

Understøttelse af ASP.NET
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Jimmy

Dato : 27-02-03 19:22

"Rasmus Wæhrens" <rw@_NOSPAM-THANKS_hestefest.dk> wrote in message

> -snip-
>
> Understøttelse af ASP.NET

asp.net er et framework, som også kan installeres på NT 4.0.

mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 28-02-03 17:17

>asp.net er et framework, som også kan installeres på NT 4.0.

Det kræver IIS 5+, det betyder med andre ord Win2000+.
--
Rasmus Wæhrens

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-03 17:23

Rasmus Wæhrens skrev:

> Det kræver IIS 5+, det betyder med andre ord Win2000+.

Uddrag fra
<http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/howtoget.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus Wæhrens

Dato : 01-03-03 18:01

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Uddrag fra
><http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/howtoget.asp>

Ja, man kan også sagtens udvikle - dvs. benytte SDK'et på en NT4
maskine. Det er en helt anden snak at afvikle ASP.NET løsninger:

Uddrag fra: http://shor.ter.dk/974858984 [microsoft.com]

Server Installation Requirements:
-snip-
Internet Information Services (IIS) version 5.0 or later - To access
the features of ASP.NET, IIS with the latest security updates must be
installed prior to installing the .NET Framework. ASP.NET is supported
on the following platforms: Microsoft Windows 2000 Professional (SP 2
recommended), Microsoft Windows 2000 Server (SP 2 recommended),
Microsoft Windows XP Professional, and Microsoft Windows .NET Server
family
--
Rasmus Wæhrens