ASP: address. Variable der kør
Fra : Per

Dato : 26-02-03 13:46

Mit problem ligger i a jeg gerne vil ha mine asp koder i et externt
script.

Index.asp:

</head>
<!--#include file="code.asp"-->

code.asp:

<%
if request("id") = "1" then
Response.write "test"
end if
%>

Mit spørgsmål er:
Hvordan får jeg den til a køre (Response.write "test")(code.asp) i en
tabel på siden (index.asp)

//Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-03 15:40

Per skrev:

> Mit problem ligger i a jeg gerne vil ha mine asp koder i et
> externt script.

Undskyld jeg spørger, men hvorfor?

> Index.asp:
>
> </head>
> <!--#include file="code.asp"-->

Hvis code.asp indeholder kode der skal udskrives på siden (som i
dette tilfælde) skal du placere includefilen i body.
Siden eksekveres som om indholdet af includefilen var placeret der
hvor include-kommandoen står - dvs. din nuværende kode giver
følgende html (de tre linjer ovenfor):
   </head>
   test

> Hvordan får jeg den til a køre (Response.write
> "test")(code.asp) i en tabel på siden (index.asp)

Ved at placere includekommandoen i en tabel:

Hvis du skal placere mange tekster kan det hurtigt blive til mange
include-filer. Et alternativ, stadig med includefiler, kunne være
at lade includefilen gemme tekst i variabler og så have variabel-
udskrivninger direkte i kildefilen.

I asp.net kan man arbejde direkte på html-elementer (de skal bare
have sat runat="server") - og på den måde placere indhold i fx en
tabel meget nemt. Men det er ikke muligt i asp.old.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Per

Dato : 26-02-03 19:57

har fundet ud a det nu, tak for info:

<%

Dim test

if request("id") = "1" then

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../test.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * from personer"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do

test = test & rs("test")& "<BR>" & vbcrlf
rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF

Conn.Close
Set Conn = Nothing

end if
%>

<%

og saa bare <%=test%> der hvor jeg vil ha texten

(hvis der er en bedre maade vil jeg meget gerne høre den)

Fra : Per

Dato : 26-02-03 22:12

Per@VirtualDesigns.dk (Per) wrote in message news:<38e23768.0302260446.79c652cc@posting.google.com>...

FEJLPOST!!!!