Hjælp til begynder: Afsnit i dataudtryk
Fra : Jakob Larsen

Dato : 25-02-03 21:55

Jeg kan godt finde ud af at lave en forespørgsel på eksempelvis navne i en
database og derefter liste dem alfabetisk.

Men hvis jeg gerne vil inddele dem i afsnit (for eksempel efter køn) med
hvert sin overskrift (for eksempel "Mænd" og "Kvinder"), hvordan kan jeg så
lave disse afsnit?

I stedet for følgende liste:
Allan
Bente
Jens
Kirsten

vil jeg altså gerne have denne:

Mænd:
Allan
Jens

Kvinder:
Bente
Kirsten

Jeg kan ikke knække denne her, så jeg håber, at I kan hjælpe?

Jakob.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 25-02-03 22:30

Du kan jo lave et nyt felt i din tabel der hedder køn (m/k) så kan du lave
dit udtræk med select køn (m/k) from tabel (tabelnavn)....

id(primær_ nøgle / autonummer) navn efternavn adresse telefon_nr (køn)

mvh
henrik