JMail: "All servers failed...."
Fra : Peter Konner

Dato : 25-02-03 12:20

Jeg har lavet en form, hvor men ved at indtaste sin emailadresse, får
tilsendt et pdf-dokument vha. JMail.
I de fleste tilfælde får jeg nedenstående fejlmedd., men NOGLE GANGE GÅR DET
GODT !!!
Iflg. min ISP'er (azero) skyldes denne fejl, at JMail.Sender ikke findes,
men det gør den - endda på samme server, som jeg sender fra.....

Er det min ISP'ers SMTP-server, eller hvad er der galt her ?!?!?

På forhånd tak
Peter - desperat ASP-rookie

------ Fejlmedd. --------------
jmail.SMTPMail error '8000ffff'
The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
/sendfgte.asp, line 75
-------------------------------

------ "Hoved" til JMail (domænenavn fjernet) -----------------
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "websmtp.<domæne>.dk"
JMail.Sender = "admin@<domæne>.dk"
JMail.Subject = "Hej med dig ! "
JMail.AddRecipient request.form("email")
JMail.Priority = 3
JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
[snip - diverse JMail.Body ]
IF NOT JMail.Execute THEN <-- dette er linie 75
Response.Write "Der opstod en fejl ved forsendelsen (1) !" & "<br>"
Response.Write "Fejl: " & JMail.ErrorMessage & "<br>"
Response.Write "Kilde: " & JMail.ErrorSource & "<br>"
Response.Write "Log: <pre>" & JMail.Log & "</pre>"
ELSE
END IF

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-02-03 12:58

Peter Konner wrote :

> [...]
> GÅR DET GODT !!!
> Iflg. min ISP'er (azero) skyldes denne fejl, at JMail.Sender

hvad mener du med at JMail.Sender findes - det er en metode i JMail-
komponenten ...

> [...]
>
> ------ Fejlmedd. --------------
> jmail.SMTPMail error '8000ffff'
> The message was undeliverable. All servers failed to receive the

det plejer at betyde, at den ikke kunne aflevere emailen til den i
modtager-feltet eller afsender-feltet opgivne emailadresse.

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Peter Konner

Dato : 25-02-03 13:17

> hvad mener du med at JMail.Sender findes - det er en metode i JMail-
> komponenten ...

Jajada, så INDHOLDET i JMail.Sender, altså det der står til højre for
lighedstegnet, altså afsenderadressen !

> det plejer at betyde, at den ikke kunne aflevere emailen til den i
> modtager-feltet eller afsender-feltet opgivne emailadresse.

Jeg har hørt om fejlen ifm. fejl i afsender-feltet, men modtager-feltet ?

/Peter

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-02-03 13:52

Peter Konner wrote :

> Jajada, så INDHOLDET i JMail.Sender, altså det der står til højre for
> lighedstegnet, altså afsenderadressen !

der er ingen grund til at blive sur ... da du ikke var helt præcis i din
formulering, så var jeg i tvivl.

> Jeg har hørt om fejlen ifm. fejl i afsender-feltet, men modtager-feltet

JMail forsøger at afsende emailen med det samme via kommunikation direkte
med modtagerens mailserver. Hvis denne mailserver afviser at kende til
adressen, så kommer denne fejl.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : Peter Konner

Dato : 25-02-03 22:30

> der er ingen grund til at blive sur ... da du ikke var helt præcis i din
> formulering, så var jeg i tvivl.

Jeg var/er skam ikke sur - beklager at jeg glemte en

> JMail forsøger at afsende emailen med det samme via kommunikation direkte
> med modtagerens mailserver. Hvis denne mailserver afviser at kende til
> adressen, så kommer denne fejl.

Tak for hjælpen...
Altså hvis f.eks. get2net's mailserver (modtageren) ikke kender
afsenderdomænet (f.eks. danskebank.dk), så opstår denne fejl ?

Kender du (eller andre) evt. en work-around til dette problem ?

Pft
Peter