indsætte data i DB med ASP fejler??
Fra : Jørgen Staun

Dato : 25-02-03 09:19

Jeg har prøvet "adskillige" tutorial med at indsætte data i en Access-DB,
men i samtlige test får jeg denne fejl i exploreren?!?

Hvad gør jeg forkert? (forbindelsen bliver lavet via min commamadm.inc og
virker fint i andre sammenhænge)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/admweb/InputPage.asp, line 24

---- codestump----
' "lånt" af Martin Rasmussen for at se om dette virker
<!--#include file="commonadm.inc" -->
<%
strNavn = "Jørgen"
strEmail = "js@hgmf.dk"
strAdgangskode = "gniske"

If strNavn <> "" AND strEmail <> "" AND strAdgangskode <> "" Then
Response.Write "Hej " & strNavn & ". Vi har modtaget din tilmelding. Din
e-mail er " & strEmail & " og din adgangskode er " & strAdgangskode & " . "
Else
Response.Write "Du mangler at udfylde et eller flere af felterne. "
End If

strSQL = "Insert into test (test, navn) values('" & strEmail & "', '" &
strAdgangskode & "')"
Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-02-03 09:33

Jørgen Staun skrev
> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en

Læs her http://www.asp-faq.dk/article/?id=4 som er gruppens officielle FAQ

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk