access db driver
Fra : Frank Sørensen

Dato : 24-02-03 12:56

Har i et stykke tid ofte fået meddelelsen "system resources exceeded" hvor
der står noget med min access driver.
Er det noget jeg gør galt evt. en dårlig driver eller skal jeg simpelthen
skifte til MySQL?

Min side:
http://www.bpfc.dk

Min driver:
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 24-02-03 14:41

Frank Sørensen skrev
> Har i et stykke tid ofte fået meddelelsen "system resources exceeded"
> hvor der står noget med min access driver.
> Er det noget jeg gør galt evt. en dårlig driver eller skal jeg
> simpelthen skifte til MySQL?

Har selv været ude for det samme. Jeg "løste problemet ved at fjerne alle
"ODER BY" i SQL'erne. Det betød jo selvsagt at det hele kom til at se
forkert ud.

Lidt (læs meget) søgning på nettet gav mig et hint om at det ikke var min
kode den var gal med, men at min udbyders (danmarks.nu) server var
overbelastet. Det har de så bekræftet og fortalt at det skyldes at der er
nogen der ind imellem ligger junkkode op på deres server som så får den til
at bryde ned.

> Min driver:
> Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
> Server.MapPath("database.mdb")
> Conn.Open DSN

Jeg prøvede at skifte til OLEdB, men det hjalp ikke.

Så tal med din udbyder.
Søg evt. på google med fejlkoden som søgekreterie.

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk