Uge nummer i MSSQL
Fra : Lars Aagaard

Dato : 23-02-03 19:41

Hej,

Nedenstående linier bruges til at returnere antal indlæg i igangværende uge. Virkede fint sammen
med Access database, men efter omlægning til MSSQL får jeg flg. fejl:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
The datepart function requires 2 arguments.

dtmDato = Date
Uge = DatePart("ww",dtmDato,2,3)
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
MySql="SELECT Count(*) AS MessageWeek FROM messages Where Year(Posted)=Year(now) And DatePart('ww',Posted,2,3)="& Uge &" "
Rs.Open MySql, tempConn
MessageWeek=Rs("MessageWeek")

Håber på en hjælpende hånd

venlig hilsen
Lars

Fra : Torben Brandt

Dato : 24-02-03 00:10

Lars Aagaard wrote:
> [...]
>
> MySql="SELECT Count(*) AS MessageWeek FROM messages Where Year(Posted)=Year(now)
> And DatePart('ww',Posted,2,3)="& Uge &" "

Du kan læse om DatePart og SQL Server på
<URL:http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/tsqlref/ts_da-db_2mic.asp>
Her ses det er DatePart kun kan tage 2 argumenter. Det du skal bruge er:
DatePart(week, posted)

Man ser dog også at den tæller ugerne, så 1 januar altid er i uge 1. Det
gør man også i USA, men ikke i Europa.

[Advarsel: Nu kommer link til tyske sider :) ]
På <URL:http://www.berndjungbluth.de/sqlfaq/faqa7.htm> under A7.22 kan
du se en beskrivelse af problemet.
Og på <URL:http://www.berndjungbluth.de/sqlfaq/scra7.htm> (nummer 2) kan
du finde noget SQL-halløj (jeg forstår det ikke) som skulle løse problemet.

God fornøjelse,
Torben