Expected end of statement FEJL ?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 23-02-03 14:08

Hej læser, jeg er lidt sur nu....**gg**

Jeg har en website med ASP der henter data fra en access database ogdet vil
ikke køre når jeg laver min sætning på en af tabellerne, men det virker på
en anden...

Jeg har lavet sorspørgelsen i Access og så taget den fra SQL view...

her er koden, den med " ' " virker, mens den uden ikke virker, er der nogle
der kan se problemet..

Jeg får følgende fejl
Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/butik/welcome.asp, line 16

WHERE (((Login.UserName)="DN")); " , database

--------------------------------^

<%
Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=c:\inetpub\db\butik.mdb")
%>

'<%
'Set personer = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
'personer.Open" SELECT ordrer.id, Login.UserName, Login.fornavn,
Login.efternavn, ordrer.vare, ordrer.antal, ordrer.dato, ordrer.sendt FROM
Login INNER JOIN ordrer ON Login.UserName=ordrer.brugernavn WHERE
(((Login.UserName)="DN")); " , database
'%>

<%
Set personer = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
personer.Open" SELECT ordrer.id, brugere.fornavn, brugere.efternavn,
ordrer.brugernavn, brugere.gade, brugere.bynavn, brugere.postnummer,
brugere.email, brugere.telefon, ordrer.vare, ordrer.antal, ordrer.dato,
ordrer.sendt FROM brugere INNER JOIN ordrer ON brugere.brugernavn =
ordrer.brugernavn;" , database
%>

Hilsen henrik

Fra : Thomas Voller

Dato : 23-02-03 14:23

> WHERE (((Login.UserName)="DN")); " , database

Prøv med et enkelt anførselstegn i stedet for et dobbelt:
.... WHERE Login.UserName LIKE 'DN' ...

Hvis du bruger dobbelt anførselstegn opfatter maskinen det som slutningen på
dit SQL-statement.

Mvh. Thomas.

voller@voller.dk
http://voller.dk/

Fra : Henrik Petersen

Dato : 23-02-03 21:39

Takker......det er jo klart....man bliver blind af at kigge på en kode der
driller