[.NET/XML] XML: hvad er smartest?
Fra : J.

Dato : 22-02-03 18:00

Jeg har en simpel XML-fil, som skal bruges som menu. Den ser f.eks. sådan
ud:

<posthuman>
<latest>
<value link="band.aspx">band</value>
<value link="site.aspx">site</value>
</latest>
<personnel>
<value link="members.aspx">members</value>
<value link="related.aspx">related bands</value>
<value link="photos.aspx">photos</value>
</personnel>
</posthuman>

Sagen er så, at den skal filtreres efter sode, dvs. den kun skal vise
indholdet af enten <latest> eller <personnel>. Hvis jeg har denne værdi i en
streng i C#, hvordan kan jeg så smartest lave en tabel med de forskellige
values/links i? Jeg har overvejet flg:

- XPathDocument. Jeg kan bare ikke lige se hvordan det skal laves mht.
udskrift etc.
- <asp:xml>. Denne kunne jeg lave en XSL-transformation med, men jeg ved
ikke hvordan jeg sender min variabel fra C# til XSL for at filtrere.
- Datagrid. Men igen er jeg ikke sikker på hvordan jeg kan filtrere et
sådant til kun at vise de værdier der svarer til siden.

Jeg er ret skolet i ASP, men er forholdsvis rookie hvad angår .NET. Hvad
ville være smartest og hurtigst (performance-wise) i dette tilfælde?

På forhånd tak,

J.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 22-02-03 18:12

"J." <test@neovoid.org> wrote
> [SNIP XML-kode]
>
> Sagen er så, at den skal filtreres efter sode, dvs. den kun skal vise
> indholdet af enten <latest> eller <personnel>.

Brug SelectSingleNode med en xpath query til at udvælge den node du skal
benytte herefter kan du løbe igennem de childs der er på den returnerede
node.

Sig til hvis du vil have et kodeeksempel

FUT: dk.edb.programmering.dotnet

--
Jakob Andersen