Disabled input overføres ikke !?
Fra : Peter Konner

Dato : 17-02-03 15:22

Hej NG,

X.asp modtager feltet ID på en form.

Dette overføres til Y.asp (method="post"), hvor feltet indgår på en ny form,
dette gang som disabled :
ID: <input type="text" size="8" name="ID" disabled
value="<%=rs("ID")%>"><br>

Feltet vises fint, men er naturligvis grået ud.

Formen i Y.asp overføres til Z.asp (igen method="post"), men nu er ID =
blank ?!?!??
strSQL = strSQL & "where ID='" & request.form("ID") & "'"

Hvordan undgår jeg dette ?
ID _skal_ være disabled på formen i Y.asp.....

På forhånd tak for hjælpen

Peter

Fra : Peter Konner

Dato : 17-02-03 15:43

"Peter Konner" <admin@pointfigure.dk> wrote in message
> Hej NG,
>
> Hvordan undgår jeg dette ?
> ID _skal_ være disabled på formen i Y.asp.....
>
> På forhånd tak for hjælpen
>
> Peter

Problemet er løst - beklager forstyrrelsen

/Peter

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-02-03 15:48

Peter Konner wrote :

> "Peter Konner" <admin@pointfigure.dk> wrote in message

> Problemet er løst - beklager forstyrrelsen

og du løste det hvorledes ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Peter Konner

Dato : 17-02-03 21:35

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> og du løste det hvorledes ?
>
> Jesper Stocholm
> http://stocholm.dk
> http://asp.stocholm.dk

ID bliver blot skrevet med en response.write til siden, og altså ikke i et
diable'd input-felt.
Samtidig laver jeg et ikke-disable'd input med type="hidden"
Dermed bliver ID båret videre til Z.asp som den skal.....
Ganske simpelt *S*

En formel beskrivelse af et problem - som f.eks. til dene NG - giver ofte
løsningen af sig selv *G*

Ellers tak for hjælpen !
/Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-02-03 15:53

Peter Konner skrev:

> Feltet vises fint, men er naturligvis grået ud.
>
> Formen i Y.asp overføres til Z.asp (igen method="post"), men
> nu er ID = blank ?!?!??

Så vidt jeg ved er det korrekt opførsel.

> Hvordan undgår jeg dette ?

Du kan fx lægge værdien i et skjult felt og så vise den med et
disabled felt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-02-03 16:29

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Du kan fx lægge værdien i et skjult felt og så vise den med et
> disabled felt.

Eller blot benytte readonly attributten.

--
Jakob Andersen