Symetri funktion til "Server.HTMLEncode"?
Fra : :o\)

Dato : 16-02-03 15:03

Hej NG

Jeg har noget tekst, som har været igennem "HTMLEncode" så specielle tegn er
blevet kodet til almindelig tegn.

fx < bliver til &lt;

Jeg har brug for at få lavet koden tilbage til de specielle tegn.

Findes der en måde at gøre dette på?

(Det skal vises i en "SELECT", hvor browseren ikke selv afkoder tilbage til
de specielle tegn...)

Fra : Christoffer Thygesen

Dato : 16-02-03 17:15

"":o\)"" <p_ole@mobilixnet.nospam.dk> skrev i en meddelelse news:3SM3a.89081$Hl6.8148380@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> Findes der en måde at gøre dette på?
>
> (Det skal vises i en "SELECT", hvor browseren ikke selv afkoder tilbage til

Du kan bruge denne:

response.write "Konverteret tekst: " & HTMLDecode("&lt; &gt; osv.")

Function HTMLDecode(text)
   HTMLDecode = text
   For i = 1 to 255
      decoded = Server.HTMLEncode(Chr(i))
      HTMLDecode = replace(HTMLDecode,decoded,Chr(i))
   Next
End Function

Mvh. Christoffer Thygesen

{ http://cht.dk/news/ - Din online news reader }