Netkort kvalitet
Fra : Lothario

Dato : 13-03-01 21:26

Hej

Kollegiet jeg bor på skal til at have et netværk installeret. Til det
hører selvfølgelig et netkort. Jeg har så hørt at man ikke skal købe de
billige netkort, da de kan sende støj ud på hele netværket og sænke
forbindelsen. Er det rigtigt og er der nogle billige netkort der ikke
har denne defekt?

Mvh Moe

Fra : Bruun

Dato : 13-03-01 22:25

Hejsa,

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> wrote in message
> [...]
> billige netkort, da de kan sende støj ud på hele netværket og sænke
> forbindelsen. Er det rigtigt og er der nogle billige netkort der ikke

Ikke nok med støj, men også med performance. Der er mange kort som bare
stinker i dette område. Så mit eneste råd til dig er at købe Intel's
netkort. Et Intel EtherExpress 100 Pro. Efter min vurdering noget af det
bedste som findes.

Mvh Kim Bruun

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-03-01 22:49

Bruun skrev i meddelelsen <98m38s$2ous$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>stinker i dette område. Så mit eneste råd til dig er at købe Intel's
>netkort. Et Intel EtherExpress 100 Pro. Efter min vurdering noget af det

Jeg er *yderst* tilfreds med mit kort ( kostede vist 800 fra nyt, købte det
"brugt" af en mand som havde opkøbt det fra en stor virksomhed som havde
købt nye computere, hvor netkortene sad i, men virksomheden kørte med
tokenring netværk, så der var lige mulighed for at jeg fik et kort for
250kroner :) og jeg ved at en af mine venner også er meget tilfreds!
Og ja, det kan faktisk godt være det performer bedre. Når vi sidder til
computertræf kan vi typisk hente lidt hurtigere fra internettet end de andre
:).. ved ikke lige hvorfor hehe

--
Mvh Anders Houmark

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 13-03-01 22:20

> [...]
> billige netkort, da de kan sende støj ud på hele netværket og sænke
> forbindelsen. Er det rigtigt og er der nogle billige netkort der ikke

Det er jeg heldigvis aldrig stoedt paa, der burde ikke vaere nogen problemer
i at koebe billige kort naar det ikke ligefrem skal bruges i servere og
lign.

Fra : Thomas Vindahl Peter~

Dato : 13-03-01 22:49

det kan klart anbefales at købe enten 3Com eller Intel
da det er de 2 bedste kort på markedet!
har selv 2 Intel og de kører kanon! (95% total udnyttelse)
men de koster jo lidt mere end et f.eks Vegas (skod kort) men du
betaler jo både for navnet og for kvaliteten

Mvh
Thomas

Fra : JK

Dato : 14-03-01 08:50

"Lothario" <iamnot@hippie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billige netkort, da de kan sende støj ud på hele netværket og sænke
> forbindelsen. Er det rigtigt og er der nogle billige netkort der ikke

Køb et D-Link kort ! - det er billigt, og kvaliteten er stadig i top ! - et
godt D-Link kort koster kun ca. 160,- ! Glem det der står skrevet om 3Com
og Intel ! - jeg har selv kørt med 3Com i 15 PC'ere og disse computere kørte
ikke 'dårligere' da jeg satte et D-Link i hvér og en ! (det var lidt ældre
3Com m/BNC stik

/JK