SQL Update problem
Fra : Belial

Dato : 11-02-03 16:33

Når jeg prøver at opdatere et felt i min database får jeg følgende
fejlmeddelelse:

"Expected end of statement" og så er der en pil lige under det sidste "e" i
Where. Hvad kan problemet mon være? Strengen er:

strSQL = "UPDATE Tekst SET Tekst2 = '"&textfield2&"' Where Page_Name =
"salg""

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-03 16:40

Belial skrev:

> [...]
> sidste "e" i Where. Hvad kan problemet mon være? Strengen er:
>
> strSQL = "UPDATE Tekst SET Tekst2 = '"&textfield2&"' Where

Tag et kig her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>. Du skal
udskrive din sql-variabel efter strengsammensætningen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TH

Dato : 11-02-03 19:33

Hej,

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Where. Hvad kan problemet mon være? Strengen er:
>
> strSQL = "UPDATE Tekst SET Tekst2 = '"&textfield2&"' Where Page_Name =

Jeg ved ikke om jeg forstår dit problem rigtigt (kommer an på hvad der er
hvad i din sætning) men jeg kan da se du har lidt problemer i enden med
citationstegn. Du skal skrive sådan:

strSQL = "UPDATE Tekst SET Tekst2 = '"&textfield2&"' Where Page_Name='salg'"

/TH

---