for each nr in collection
Fra : Jimmy

Dato : 11-02-03 11:56

Hej

Sidder med en request.form fra en select med multiple choices. Selecten
returnere oversaty til klar tekst "265, 65, 27, 356". Jeg ved at det er
muligt at sige

for each nr in Request.Form("nr")
..
..
Next

Mit problem er at jeg vil gerne tilføje et nummer, som altid skal komme
efter, så det ser sådan her ud: "265, 65, 27, 356, 1". Dette gør jeg ved at
sige:

ekstra_tal = 1
numre = Request.Form("nr")
numre = numre & ekstra_tal

for each nr in numre
..
..
Next

numre er ikke en collection og vil derfor fejle.

Kan det være rigtigt at jeg skal til at bruge streng funktioner for at cutte
de enkelte værdier ud til en while løkke, eller er det ikke muligt at
tilføje en værdi til en collection?
Og hvordan definere jeg numre som en collection?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

--

Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 11-02-03 12:07

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Mit problem er at jeg vil gerne tilføje et nummer, som altid skal komme
> efter, så det ser sådan her ud: "265, 65, 27, 356, 1". Dette gør jeg ved

Jeg går ud fra du mener:
> numre = numre &","& ekstra_tal

> numre er ikke en collection og vil derfor fejle.

Naturligvis, brug istedet:

numre = Split (Request.Form("nr"), ",")
For A = 0 To Ubound (Numre)
Response.Write Numre(A) &"<br>"