Mellemrum i filnavne
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 10-02-03 09:36

Jeg har lavet et script - eller dvs. modificeret
http://asp.stocholm.dk/foldersandfiles.asp
Jeg bruger titlen på txt-filerne, som navn på mine links, men er det muligt
på nogen måde, at lave mellemrum, hvis man ville have et linknavn på to ord.
Her er koden:

<%
Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set demofile = filesys.GetFolder(server.MapPath("/reviews/english"))
Set filecoll = demofile.Files

For Each fil in filecoll
Strtekst = fil.name
Response.Write "<a href=reviews/readreview.asp?id=english/" & fil.name & ">"
& left(Strtekst,len(Strtekst)-4) & "</a><br>"
Next
%>

--
Mvh.
Ryan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-02-03 10:11

Ryan Kristensen wrote :

> [...]

> Response.Write "<a href=reviews/readreview.asp?id=english/" & fil.name
> & ">" & left(Strtekst,len(Strtekst)-4) & "</a><br>"

hvis du blot vil overføre et filnavn med et mellemrum i via URI, så kan du
gøre dette ved at bruge Server.URLEncode() på dit filnavn, dvs

Response.write "<a href=""reviews/readreview.asp?id=english/" & Server.URLEncode(fil.name) & """>" & left(Strtekst,len(Strtekst)-4) & "</a>

Læg mærke til, at jeg har indført " i det link du udskriver.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 11-02-03 08:31

> Response.write "<a href=""reviews/readreview.asp?id=english/" &
Server.URLEncode(fil.name) & """>" & left(Strtekst,len(Strtekst)-4) & "</a>

Det virker helt fantastik, tak.

Og så lige et par ekstra spørgsmål:
Er det muligt at skrive til en folder? Dvs. oprette nye filer.

Og hvor meget serverkraft kræver det at læse og skrive til tekstdokumenter,
kan det mærkes hvis serveren først skal hente indhold fra 20 tekstfiler? -
Udover at indholdet selvfølgelig skal downloades.

--
Ryan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-02-03 09:02

Ryan Kristensen wrote :

> [...]
>
> Det virker helt fantastik, tak.
>
> Og så lige et par ekstra spørgsmål:
> Er det muligt at skrive til en folder? Dvs. oprette nye filer.

det vil typisk ikke være muligt at oprette nye filer i "webscope", dvs
der hvor folk kan browse din hjemmeside. Dette skyldes sikkerhedsmæssige
betragtninger, da andre folk så også kan lægge filer på din hjemmeside.
Prøv dg at snakke med din udbyder om, hvordan de plejer at gøre det. Mht
selve oprettelsen af filerne, så skal du kigge på FSO og fx
CreateTextFile()-metoden

> Og hvor meget serverkraft kræver det at læse og skrive til
> tekstdokumenter, kan det mærkes hvis serveren først skal hente indhold
> fra 20 tekstfiler? - Udover at indholdet selvfølgelig skal downloades.

det er nok meget af hængig af størrelsen af filerne.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-02-03 10:38

> det vil typisk ikke være muligt at oprette nye filer i "webscope", dvs
> der hvor folk kan browse din hjemmeside. Dette skyldes sikkerhedsmæssige
> betragtninger, da andre folk så også kan lægge filer på din hjemmeside.

Hvordan det?
Det skulle meget gerne ikke være muligt, hvis man sætter det op på den
rigtige måde.
Man må ALDRIG sætte Write til True i Properties (under Home Directory) for
ens web (da det gør, at det du skriver er korrekt, men jeg håber da bestemt
ikke, at det er den normale fremgangsmåde for webhosts!)

--
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-02-03 10:50

Jesper Nielsen wrote :

> Hvordan det?

Windows kan fx mappe et drev til en www-adresse. Jeg er ikke klar over,
om man kan få fx directory-access, men det må være muligt at ændre i
kendte, navngivne filer. Endeligt kan jeg forestille mig, at det vil være
muligt at lægge nye filer op, hvis IUSR_ har skriverettigheder til en
mappe.

> [...]
> for ens web (da det gør, at det du skriver er korrekt, men jeg håber
> da bestemt ikke, at det er den normale fremgangsmåde for webhosts!)

det kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke er webhost. De hosts jeg har
arbejdet med har alle lavet disse write-enabled bibs udenfor webscope, og
indholdet har så været streamet til klienten.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp