Sikkerhedstal
Fra : Jimmy

Dato : 10-02-03 09:33

Hej

På mange hjemmesider skal man indtaste nogle tal eller tegn/ord, som står i
et gitter.
Dette er et billede og skal forhindre automatiserede registreringer.

Jeg har tænkt på to løsninger:
1 - x antal manuelt oprettede billeder
2 - alle tegn og tal laves seperat og placeres ved siden af hinanden vha
streaming.

Løsning 1 taber ved at antallet af billeder er terminalt.
Løsning 2 taber ved at gitteret bliver grafisk grimt eller gennemskueligt

Hvordan ville I, uden brug af komponent, gøre dette i ASP?

Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-02-03 17:19

Jimmy wrote
> På mange hjemmesider skal man indtaste nogle tal eller
> tegn/ord, som står i et gitter.
> Dette er et billede og skal forhindre automatiserede
> registreringer.

Hvis det blot drejer sig om at få skelnet mellem mennesker og computere så
prøv at tage et kig på:

<http://www.captcha.net/>

De har en del forskellige metoder til dette formål og hvis du ikke har
mulighed for at benytte deres værktøjer i dit miljø så kan du evt. hente
nogle af de pakkede filer de har til at ligge med allerede genererede
billeder og så køre med løsning 1. Alternativt kan du selv implementerere
noget CAPTCHA ligenende i ASP.NET hvis du har dette til rådighed:

<http://www.asp101.com/articles/john/textimage/default.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jimmy

Dato : 11-02-03 00:52

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
> mulighed for at benytte deres værktøjer i dit miljø så kan du evt. hente
> nogle af de pakkede filer de har til at ligge med allerede genererede

Det bliver desværre den pakkede løsning, men den er også *rigelig* til mit
formål.

Tak for linket - det var præcis det jeg savnede info omkring og "captcha"
var ikke lige et ord der figurerede i mit aktive ordforråd

Men hvor ligger de pakkede billeder?
Jeg synes ikke jeg har kunnet finde dem?

Mvh
Jimmy

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-03 16:21