linjeskift i Form
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 04-02-03 20:47

Jeg har en side, hvor brugeren kan skrive indlæg i en textbox, som så
skriver det til en txt-fil. Problemet er, at hvis man i tekstboksen selv
vælger at skifte linie så sker der ingenting dvs. hvis en bruger skriver:
hej
hvordan går det

så kommer det til at se sådan ud:
hejhvordan går det

Hvordan kan jeg få linieskiftet i tekstboksen til at blive til VbCrLf?

Med Venlig Hilsen
Ryan Kristensen

Fra : Martin_P

Dato : 04-02-03 20:50

On Tue, 4 Feb 2003 20:47:27 +0100, "Ryan Kristensen"
<ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg få linieskiftet i tekstboksen til at blive til VbCrLf?

replace(tekststreng,VbCrLf,"<br>")

MArtin_p

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 05-02-03 13:45

Jeg har skrevet dette:
Strpost = Request.Form("tekstblok")
replace(Strpost,VbCrLf,"<br>")

Og får følgende fejl:
Microsoft VBScript compilation error '800a0414'

Cannot use parentheses when calling a Sub

/write.asp, line 20

replace(Strpost,VbCrLf,"<br>")

Hvad er der galt?

--
Ryan

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-03 14:03

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e410785$0$13245$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> /write.asp, line 20
>
> replace(Strpost,VbCrLf,"<br>")
>
> Hvad er der galt?

Strpost = replace(Strpost,VbCrLf,"<br>")

--
Mvh Bjørn

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 05-02-03 14:11

Tak.

--
Ryan

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-03 10:49

"Ryan Kristensen" <ryan@-REMOVETHIS-kristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e4018c7$0$13185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> så kommer det til at se sådan ud:
> hejhvordan går det
>
> Hvordan kan jeg få linieskiftet i tekstboksen til at blive til VbCrLf?

Øh, et linieskift du indtaster i en form _er_ VbCrLf
Du vil nok have udskiftet VbCrLf med <br> når du viser udtrækket fra
databasen - det har Martin_P skrevet hvordan man gør i denne tråd.

--
Mvh Bjørn

Fra : Chrisser

Dato : 05-02-03 11:42

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse

> Øh, et linieskift du indtaster i en form _er_ VbCrLf
> Du vil nok have udskiftet VbCrLf med <br> når du viser udtrækket fra
> databasen - det har Martin_P skrevet hvordan man gør i denne tråd.

Men da det er til en txt-fil kunne det være at chr(13) og/eller chr(10)
var mere effektiv end <br>.

- bare et gæt

Christina