System resource exceeded ???
Fra : Lars Aagaard

Dato : 01-02-03 02:59

Hej,

Nedenstående fejl får jeg ca. een gang om ugen på:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] System resource exceeded.

Fejlen starter som: Server too Busy på nogle sider, for så at ende med:
System resource exceeded på alle sider.

Siden har kørt upåklageligt i flere år, og der er ikke ændret i scripts længe.
Det eneste der har ændret sig er mængden af besøgende, og måske er siden
vokset fra Access-databasen? Selvom den i det daglige kører "forrygende"
også med 50-60 samtidige brugere.

Jeg har en pegning: www.lystfisker-forum.dk som kører uden problemer,
når problemet opstår på 123nu.dk... Selvom den bruger de samme filer og
den samme database. - Hvordan hænger det sammen?

Håber på lidt hjælp...

Lars Aagaard

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 01-02-03 11:29

> [...]
> når problemet opstår på 123nu.dk... Selvom den bruger de samme filer og
> den samme database. - Hvordan hænger det sammen?

Jeg tror klart, som du selv foreslår, at du er vokset fra din access
database. En Access database kan på ingen måde klare 50-60 samtidige
requests til den. Overvejer at opgrader til MsSQL hvis det er til rådighed,
ellers så brug MySQL.

Mvh Mark

Fra : F.Larsen

Dato : 01-02-03 15:40

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message

> [...]
> database. En Access database kan på ingen måde klare 50-60 samtidige
> requests til den. Overvejer at opgrader til MsSQL hvis det er til

Nu var det 50-60 samtidige brugere på systemet ... ikke nødvendigvis antal
db requests.

Men, ja, den alm opfattelse af begrænsningen i Access er 15-20 samtidige
forespørgsler på databasen så er den ved at gå i knæ.

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/