Webserver viser gammel version af fil
Fra : Esben

Dato : 30-01-03 11:52

På en hjemmeside bruger jeg følgende metode til at inkludere en fil:

<!--#include file="menu.asp"-->

Problemet er at, selvom jeg uploader en ny menu.asp, så vises den gamle
stadig - og selvom jeg helt sletter den, vises den gamle også. Jeg HAR
slettet alle cachede filer og iøvrigt også testet på maskiner hvor siden
aldrig har været vist før - men webserveren inkluderer stadig en gammel fil
eller en fil der slet ikke eksisterer på serveren længere. Hvad kan
problemet være?

Jeg har desuden forsøgt med :
<%@ Language=VBScript %>
<%
response.buffer = true
response.expires = 0
%>
i toppen af alle sider, men uden held.

Jeg har forsøgt forskellige filtyper *.inc *.asp og *.txt, men ingenting
hjælper. Er det serveren det er galt med?

--
Esben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-03 12:13

Esben skrev:

> [...]
> en fil:
>
> <!--#include file="menu.asp"-->
>
> Problemet er at, selvom jeg uploader en ny menu.asp, så vises

Det kan ikke lade sig gøre. Det kan sagtens se ud som om den gamle
fil inkluderes, men hvis referencerne til filen ellers er korrekte
så skulle den nye fil også komme frem.

Har du en side vi kan kigge på?

Har du tjekket at includefilen og kildefilen ligger i samme
bibliotek?

Bytter du måske rundt på et eller flere navne?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Esben

Dato : 30-01-03 12:31

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan ikke lade sig gøre. Det kan sagtens se ud som om den gamle
> fil inkluderes, men hvis referencerne til filen ellers er korrekte
> så skulle den nye fil også komme frem.

Nu har jeg konstateret at det ikke kun drejer sig om include-filer, men også
selve de asp filer jeg kalder. Jeg prøver at kontakte udbyderens support og
hører hvad der sker.

--
Esben

Fra : Jimmy

Dato : 30-01-03 13:09

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
også
> selve de asp filer jeg kalder. Jeg prøver at kontakte udbyderens support

Jeg kender til to normale ting, der kan være årsag til din fejl:

1)
Check følgende:

Internet Explorer -> Tools -> Internet Options -> Temporary Internet
Files -> Settings -> Sørg for at der er prik *øverst* i "Every visit to the
page".

Står den i en af de andre kan du opleve præcis den fejl du oplever.

2)
Du ligger muligvis på en Linux-server, hvor caching af include-filer *ofte*
er et problem!
Der kan det "løses" ved at man omdøber den fysiske fil på 'serveren* men
ikke i koden.
Kalder koden som fejler fordi filen ikke kan findes.
Så omdøber man filen tilbage og afvikler koden igen, hvorefter Apache læser
filen på ny.

Mvh
Jimmy

Fra : TH

Dato : 30-01-03 12:47

Hej,

> [...]

> Det kan ikke lade sig gøre. Det kan sagtens se ud som om den gamle
> fil inkluderes, men hvis referencerne til filen ellers er korrekte

Jow..det kan godt lade sig gøre faktisk...Hvis deres IIS server er fucked up
(store logfiler etc) og Sitet er sat til at bruge cached asp. Der er vist
endda en KB på den....Deaktiver caching af ASP....(Egenskaber for
site/Server).

/TH

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-03 13:33

TH skrev:

> Jow..det kan godt lade sig gøre faktisk...

O.k. - så blev man klogere.

> Hvis deres IIS server er fucked up (store logfiler etc) og Sitet
> er sat til at bruge cached asp.

Hvis man oplever sådan et problem skal man måske overveje at skifte
isp?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : TH

Dato : 30-01-03 13:51

Hej,

> Hvis man oplever sådan et problem skal man måske overveje at skifte
> isp?

Eller programmeringssprog :)
(php 4ever!)

/TH

---

Fra : Esben

Dato : 30-01-03 14:11

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt forskellige filtyper *.inc *.asp og *.txt, men ingenting
> hjælper. Er det serveren det er galt med?

Nu har jeg korresponderet med isp'en, og de erkendte at fejlen var hos dem.

--
Esben

Fra : Jimmy

Dato : 30-01-03 14:38

> "Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg korresponderet med isp'en, og de erkendte at fejlen var hos
dem.

Gav de en forklaring af hvad der reelt er galt?

/Jimmy

Fra : Esben

Dato : 30-01-03 19:27

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get3_erstat_3_med_2.dk> skrev i en meddelelse

> Gav de en forklaring af hvad der reelt er galt?

Nix.

--
Esben

Fra : Carsten Suurland

Dato : 31-01-03 00:16

Det kunne tænkes at være en proxyserver der gav problemet...

/Carsten Suurland

Fra : Esben

Dato : 31-01-03 08:32

"Carsten Suurland" <removethiscarsten@suurland.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne tænkes at være en proxyserver der gav problemet...

Jeg ved det ikke - hovedsagen er at det ikke burde kunne ske :( De var
heldigvis meget hurtige til at rette fejlen.

--
Esben