Connection til db ?
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-01-03 09:10

Jeg har tidligere brugt følgende linjer til at connecte til mine
Access2000-databaser:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db1.mdb")

Det plejer at fungere fint (jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke
forstår en dyt af ovenstående to linjer - det er noget, jeg har fundet på
nettet)

Men nu har jeg så gang i en ny database på et nyt site, og der får jeg
følgende fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x510 Thread 0x7cc
DBC 0x10486024 Jet'.

Hvad kan jeg gøre? Og hvad betyder de forskellige ting i conn.open-linjen?
Jeg har også set, at man kan sende login og password med i den linje -
hvordan gør man det, og er det overhovedet muligt med Access? Findes der et
sted på nettet, hvor man får forklaret, hvad de forskellige ting betyder?

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Arne

Dato : 30-01-03 09:36

> [...]

> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
> registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x510 Thread 0x7cc

Prøv lige at tjekke om stien+db-navn til din DB er korrekt. (
Server.MapPath("../evtmappenavn/db1.mdb")

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-01-03 10:01

"Arne" <via@hjemmeside.dk> skrev

> Prøv lige at tjekke om stien+db-navn til din DB er korrekt. (
> Server.MapPath("../evtmappenavn/db1.mdb")

OK - nu skriver jeg

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=db1.mdb"

-databasen og asp-filen ligger i samme directory. Jeg får stadig samme
fejlmeddelelse.

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 30-01-03 10:30

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in message
> "Arne" <via@hjemmeside.dk> skrev
> -databasen og asp-filen ligger i samme directory. Jeg får stadig samme
> fejlmeddelelse.

Det er ret store chancer for det er manglende skrive rettigheder på
databasen som giver den fejl

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Arne

Dato : 30-01-03 10:33

> OK - nu skriver jeg
>
> Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=db1.mdb"
>
> -databasen og asp-filen ligger i samme directory. Jeg får stadig samme
> fejlmeddelelse.

Jaja, men du kan ikke fjerne noget fra din streng! Den skal se sådan ud hvis
det er i samme bib:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db1.mdb")

men kig klidt her:

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/dsnless.asp#Access

Der gives lidt eksempler, samt muligheden for at sende password med i din
streng.

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 30-01-03 11:08

> [...]

> http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/dsnless.asp#Access
>
> Der gives lidt eksempler, samt muligheden for at sende password med i din

OK - tak for linket - den kigger jeg på. Nu har jeg prøvet at lægge
databasen op på en anden server, og selvom jeg nu connecter på nøjagtig
samme måde, som jeg på dette site gør det til en anden database, så får jeg
stadig samme fejl. Der må næsten være noget galt med databasen - jeg kan
ikke se, hvad det ellers skulle være.

Tak for hjælpen!

Fra : F.Larsen

Dato : 02-02-03 11:55

> [...]
jeg
> stadig samme fejl. Der må næsten være noget galt med databasen - jeg kan

Har du tjekket at IUSER har adgang ?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 04-02-03 14:32

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote

> Har du tjekket at IUSER har adgang ?

Øh - hvad er det?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-01-03 02:24

On Thu, 30 Jan 2003 09:09:40 +0100, "Steen Eiler Jørgensen"
> [...]

>Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

Prøv evt.:
Dim strDSN
strDSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=" & Server.MapPath("db1.mdb")

Conn.Open strDSN

>Det plejer at fungere fint (jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke
>forstår en dyt af ovenstående to linjer - det er noget, jeg har fundet på
>nettet)

Du er ikke alene ...

> [...]
>[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
>registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x510 Thread 0x7cc

80004005-fejl kan være ret problematiske - jeg har et par links på min
linksside, som måske kan være nyttige:
<url: http://www.marxisme.dk/test/asplinks.asp>
- kig under "Fejl".

Kig evt. på min linksside under "ADO".