Hvad er asp ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-03 10:32

Hej i gruppen

Er der en der har et link til en side hvor jeg kan få et overblik over hvad
asp er, og hvad man kan med asp ?
Vi er nogle stykker der er fælles om en hjemmeside, og allerede nu snakker
vi om at bygge den op, og her kom så en med ideen om at bruge asp.

Kim Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-01-03 11:38

Kim Larsen skrev:

> Er der en der har et link til en side hvor jeg kan få et
> overblik over hvad asp er, og hvad man kan med asp ?

Brug Google.

Der er mange - også danske.

Et lille udvalg:

- www.activeserverpages.dk
- www.html.dk (tutorial om bl.a. asp)
- www.netcoders.dk

Man kan også få tonsvis af bøger og hæfter om asp - det er en god
ide med lidt læsestof til at afklare de mest basale spørgsmål.

> Vi er nogle stykker der er fælles om en hjemmeside, og
> allerede nu snakker vi om at bygge den op, og her kom så en
> med ideen om at bruge asp.

Før I kommer for godt i gang skal I huske at tjekke at I har adgang
til at benytte asp. Det kommer an på hvor I har jeres websider
liggende - og hvilken aftale I har med ejeren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-03 15:41

Klip......

> [...]
> til at benytte asp. Det kommer an på hvor I har jeres websider
> liggende - og hvilken aftale I har med ejeren.

Jeg takker og bukker

Kim Larsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-01-03 15:57

Kim Larsen skrev:

> Jeg takker og bukker

Velbekomme - og god arbejdslyst.
En lille kommentar vedr. usenet:
Det er glimrende at du såvel i ovenstående svar som i svaret til
Henrik har beskåret citaterne og placeret dine egne kommentarer
nederst. Men der er ikke nogen grund til at medtage signaturen som
citat - det fik du gjort i begge svar.

Til gengæld er det en god ide at medtage en attributionslinje, dvs.
en indledende linje der fortæller hvem man besvarer ("NN skrev..."
eller lignende).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Godiksen

Dato : 28-01-03 12:50

Hej Kim

ASP er et sprog der i kombination med HTML kan hjælpe dig med at hente data
fra en database samt manipulere med disse data. ASP henter data og skaber
forbindelse, HTML laver rammer, rullepaneler mv. for dig.

Herudover skal du have kendskab til SQL.

Inden du vælger sprog, skal I først beslutte hvilken platform webserveren skal
køre på / kan køre på hvis du brugen en udbyder samt hvilke webserver i vil
bruge.

Linux og apache har det bedst med PHP mens ILS har det fint med både ASP og
PHP, dog skal ILS helst køre win2000 eller andet microsoft produkt.

Dette var det kort og meget hurtige svar, meget overfladisk

Henrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-01-03 15:42

Klip.....

> Dette var det kort og meget hurtige svar, meget overfladisk
>
> Henrik

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Takker for den hurtige udgave, jeg vil kigge mig lidt rundt omkring

Kim Larsen