Tillægsspørgsmål til Carsten indlæg om tom~
Fra : Brian Gregersen

Dato : 27-01-03 19:51

Jeg har nogenlunde samme problem som Carsten men bruger ikke
oprindelig ikke Response.Write Så jeg har brug for lidt hjælp.
Se http://www.otk.dk/cupen/cuptest1.asp

Kontaktpersonen vises sådan
width="94">.....<%=RS("Person")%>....</td>

Det virker fint.

Hvis der er tilføjet en mail i databasen (feltet hedder Email),
ja så skal der være mailto link når der trykkes på personerne.
Hvis der ikke er tilføjet en mail skal der blot stå
kontaktpersonen. Lad jer ikke forvire af at der står 2 personer,
de har samme e-mail: svommetraener@XX.dk

Jeg har forsøgt dette:

If Not IsNull(rs("Email")) Then
Response.Write RS("Person") Else "<a href=mailto:" & rs("Email")
& ">"
Response.Write RS("Person") & "</a>"
End If
%>
Det giver denne fejl:
Microsoft VBScript compilation error '800a0412'
Must be first statement on the line
/cupen/cuptest2.asp, line 162
Response.Write RS("Person") Else "<a href=mailto:" & rs("Email")
& ">"
----------------------------^
Link er http://www.otk.dk/cupen/cuptest2.asp

Håbre en kan hjælpe, måske Carsten kan?
Hilsen
Brian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 27-01-03 20:29

"Brian Gregersen" <bgr@chem.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt dette:

> If Not IsNull(rs("Email")) Then
> Response.Write RS("Person") Else "<a href=mailto:" & rs("Email")

Du mangler i hvert fald et Response.write efter Else.

Min erfaring siger mig, at det er nemmest at overskue, hvis man benytter
flere linier:
If .... Then
else
End If

Hvis du gør det, vil du se, at du ikke specificerer, hvad der skal ske med
"<a href=mailto... osv

Et andet problem er, at du blander HTML og ASP i en script-blok.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, bør det se nogenlunde sådan her ud:

<%
If IsNull(rs("Email")) Then
Response.Write RS("Person")
Else
Response.Write "<a href='mailto:" & rs("Email") & "'>"
Response.Write RS("Person") & "</a>"
End If
%>

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Brian Gregersen

Dato : 27-01-03 22:51

Hej Jens
Tusind tak for svar, og undskyld de mange fejl i mit indlæg, jeg skulle
skynde mig ud af døren.
Det virker perfekt til både mail og link.