nyt HD drev
Fra : Michael

Dato : 13-03-01 20:48

Jeg har netop puttet en ny HD(brugt tidligere i anden comp.) i min
PC'en og har store problemer med at få dos og windows 98 til at
genkende drevet og tildele det et drev bogstav.

I forvejen er der installeret 10,2 GB HD og den nye brugte er på 1,6
GB. Jeg har forsøgt via Fdisk at oprettet en primær partion for hele
pladsen, hvilket ikke bliver genkendt hverken i dos eller windows98.

Hvordan kan jeg få løst problemet?. Det skal siges at jeg også har
forsøgt udelukkende at oprette et logisk drev uden held.

Min mistanke er at der i bootrecorden er fejl, idet der med skiftende
mellemrum bliver rapporteret partitionsfejl af Partition Magic 5.

Findes der et program som kan slette en fysisk harddisk fuldstændig
inkl. bootrecord som dog ikke er blevet tildelt et drevbogstav? Drevet
skal ikke anvendes som bootdrev.

Håber på lidt hjælp?

M.v.h.

Michael

- Michael

MidiOnWeb: http://www.nerdscan.net/Vest/Stilheden/kroyer/index.htm

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-03-01 21:10

Hej Michael

"Michael" <michellus@forum.dk> skrev i en meddelelse news:3aaf7961.843624@news.image.dk...

> I forvejen er der installeret 10,2 GB HD og den nye brugte er på 1,6
> GB. Jeg har forsøgt via Fdisk at oprettet en primær partion for hele
> pladsen, hvilket ikke bliver genkendt hverken i dos eller windows98.

Du har vel ikke enablet såkaldt "Virus protection" i BIOS ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Michael

Dato : 13-03-01 22:26

Nej desværre er dette ikke problemet!!

Michael

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 13-03-01 23:35

> Findes der et program som kan slette en fysisk harddisk fuldstændig
> inkl. bootrecord som dog ikke er blevet tildelt et drevbogstav? Drevet
> skal ikke anvendes som bootdrev.

Hej Michael,

Selvom det er en lidt kringlet vej ville det så være en idé at koble den
første (10Gb) HD fra
og sætte den ny alene som master få den fundet og fdisket og formateret og
så koble den på som slave
bagefter.
Eller det har du måske gjort?
mvh
ingeborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-03-01 09:27

ingeborg jacobsen skrev...
> [...]
den
> første (10Gb) HD fra
> og sætte den ny alene som master få den fundet og fdisket og formateret

Jeg tror at Ingeborg har ret.
Hvis din lille harddsik har været bootdisk i en anden computer, har
den antagelig en aktiv partition. Det kan godt gi' de symptomer
du beskriver.
Så: Ud med den store, i med den lille på den stores plads og fdisk
den fra en bootdiskette.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.