G.shdsl
Fra : Towli

Dato : 08-03-03 11:45

Hej Alle

Cybercity tilbyder noget de kalder "G.shdsl" og kalder det et alternativ til
faste linjer.
Hvad er forskellen på G.shdsl og almindelig Adsl? Hvorfor kunne det være et
"alternativ til faste linjer" på en bedre måde end Adsl?

1000 tak for et svar

/Jan

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 08-03-03 14:29

Hvorfor kunne det være et
> "alternativ til faste linjer" på en bedre måde end Adsl?

Upstream blandt andet, ADSL leveres max med 512

VH Tobias

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-03-03 16:28

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på G.shdsl og almindelig Adsl?

Linjekodningen er fundamentalt forskellig.
ADSL er udviklet til video on demand og har nogle ulemper ved brug til
internettrafik (fx lav upstream og relativ høj latency) - til gengæld
kan den sameksistere med telefoni på parret.
HDSL er en 4-tråds linjekodning beregnet på realtidstrafik og
pakketrafik i størrelsesordenen 2.3 mbit. HDSL anvendes til faste
linjer.
SHDSL er en 2-tråds udgave af HDSL

Dertil kommer at HDSL og SHDSL køres på udstyr med større MTBF end ADSL,
hvilket øger stabiliteten.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-03-03 02:23

On Sat, 8 Mar 2003 16:28:13 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Dertil kommer at HDSL og SHDSL køres på udstyr med større MTBF end ADSL,
>hvilket øger stabiliteten.

Hvilken forskel tænker du på her? En Cisco 828'er i forhold til en
827'er? Eller shdsl-kortene i forhold til adsl-kortene i DSLAM'en?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-03-03 15:34

On Sun, 09 Mar 2003 02:22:45 +0100, Peter Brodersen wrote:

> Hvilken forskel tænker du på her? En Cisco 828'er i forhold til en
> 827'er? Eller shdsl-kortene i forhold til adsl-kortene i DSLAM'en?

HDSL udstyr er noget helt andet end det som bruges til ADSL og
traditionelt til SHDSL.

Saa jeg forstaar heller ikke hvorfor man skulle forvente at SHDSL
var markant mere stabilt end ADSL, men HDSL er en helt anden
historie ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer