Hjælp med TDC ADSL
Fra : Jørgensen

Dato : 06-03-03 07:22

Hej Alle

Jeg har ADSL fra TDC med en Siemens Xpresslink + SpeedStream router 2601.
Nu vil jeg gerne have nogle flere computer på nettet, så jeg købte en 3com
Office Connect cable/dsl gateway.

Men jeg kan ikke få det til at virke, jeg har fra Siemens Xpresslink port
"10BT" monteret ledningen til "Ethernet cabel/DSL" port på 3com.
Og fra 3com´s lan port til computeren.

Det står i bogen til 3com, at mit modem skal have en Ethernet port er 10BT
ikke det ?
Det har før gået til WAN port på SpeedStream router
Siemens Xpresslink har også en ATM port skal den bruges ?
Jeg køre med Win 98

Håber nogle kan hjælpe.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-03 07:32

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> wrote in message
> [...]
> ikke det ?
> Det har før gået til WAN port på SpeedStream router
> Siemens Xpresslink har også en ATM port skal den bruges ?

Har du husket at slå PPPe til i ruteren

Fra : Jørgensen

Dato : 06-03-03 16:22

Ja jeg har skrevet mit bruger + pas ord til TDC, men skal der ikke være lys
i Cabel/DSL lampen på 3com ?

Har du husket at slå PPPe til i ruteren

Fra : Jørgensen

Dato : 06-03-03 17:10

Jeg kan fortælle at 10baseT lampen tænder på Siemens Xpresslink, når jeg
tilslutter 3Com til den, men lampen på 3com tænder ikke.

Her er hvad den skriver på status + log.
General Information
3C number 3C855
Software version V1.02
Boot loader version V1.03
Hardware version 01
Serial Number 7W5F6BCCEFA

Access From the Internet
Discard PING from the internet side - YES
Firewall Switched On - YES

Internet Settings
PPP over Ethernet Enabled YES
Internet IP Address 0.0.0.0 Dynamic
Subnet Mask 0.0.0.0
ISP Gateway Address 0.0.0.0 Disconnected
DNS 0.0.0.0 ; 0.0.0.0
Remaining Lease Time
MAC Address 00-10-B5-01-86-6E Cloned

LAN Settings
LAN IP Address 192.168.1.1
LAN Subnet Mask 255.255.255.0
Gateway's DHCP Server Disabled
DHCP Range
LAN Port MAC Address 00-05-1A-BC-CE-FA

Hardware Status
Internet Port Status Fixed 10Mb/Half Duplex (this value can not be changed)
LAN Port #1 Duplex Full
LAN Port #2 Duplex Half
LAN Port #3 Duplex Half
LAN Port #4 Duplex Half

Internet time: No Internet Time Servers available
Log file
01 min(s) 45 sec(s) after system power on PPPoE send PADI
01 min(s) 48 sec(s) after system power on PPPoE send PADI
01 min(s) 51 sec(s) after system power on PPPoE send PADI

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-03-03 22:46

> Jeg kan fortælle at 10baseT lampen tænder på Siemens Xpresslink, når jeg
> tilslutter 3Com til den, men lampen på 3com tænder ikke.

Hmm, det er hørt før med Linksys Routere.. Det er noget med et problem med
at routeren vælger det rigtige hastighed på WAN porten.. Selvom jeg ikke
forstår hvorfor det ser rigtigt ud, her nedenunder:

> Hardware Status
> Internet Port Status Fixed 10Mb/Half Duplex (this value can not be
changed)
> LAN Port #1 Duplex Full
> LAN Port #2 Duplex Half
> LAN Port #3 Duplex Half
> LAN Port #4 Duplex Half

Prøv at sætte modemmet til Uplink porten i Roterens switch, og så et kabel
fra switchen til WAN porten... eller en gammel ethernet hub imellem modem og
WAN port....

Prøv at se om der er nogen Firmware opgraderingere på 3Coms hjemmeside...
Det er sikkert blevet fixet...

Ellers kan du måsk høre om du ikke kan få det gamle Siemens modem, ombyttet
til et nyt Efficient (Siemens) modem... Den kan vist også køre full duplex