Problemer med ny adsl linje
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 03-03-03 03:26

Hej Gruppe, går ud fra at dette er den rigtige gruppe at stille spørgsmålet
i, ellers vil jeg være taknemmelig for en henvisning til en mere velegnet
gruppe.

Efter at have haft gratis stofanet i et års tid har vi fået en delt TDC
forbindelse(trådløs router) med vores nabo, som kører via trådløst netværk.
Selve forbindelsen er 2 Mbit, og modtageforholdene for det trådløse
netværk(11Mbit) siger very good og til tider good eller excellent. Men vi
har oplevet nogle forbindelser, som mildt sagt gør at vi længes tilbage til
stofa. Problemerne er som følger:

1. Brug af newsgrupper er virkelig dårligt, news.sunsite.dk og news.tele.dk
er meget langsomme, og man skal vente flere sekunder før at beskeder bliver
downloadet(når man klikker på dem med musen), der var tidligere ikke disse
problemer med news.sunsite.dk, og jeg forstår ikke hvorfor det lige
pludseligt er kommet nu. En anden ting er at jeg kun kan hente med ca. 6
KB/s linux distributioner fra sunsite.dk, det kan jeg heller ikke forstå,
hvorfor går det så langsomt...?

2. Jeg er en ivrig spiller af et spil kaldet Warcraft III, men jeg har
engang imellem problemer med meget stor "lag", forbindelsen til dem jeg
spiller med forsvinder tilsyneladende og de må vente i spillet til min
forbindelse kommer tilbage. Dette har lige nu resulteret i at jeg bliver
smidt ud af spillet med det samme det starter, da jeg allerede har "lagget"
i 30 sekunder. Jeg har aldrig oplevet disse problemer med stofanet...

3. Når jeg surfer er internettet en del langsommere med at gå ind på diverse
sider, end jeg mener, jeg oplevede med stofanet.

Jeg forstår ikke hvorfor jeg har ovenstående problemer, men jeg har nogle
gæt:
1. Det trådløse netværk har problemer... og kan ikke klare at blive modtaget
igennem en væg.
2. Routeren er ikke god nok.
3. Et eller andet mystisk windows program/hack "ødelægger" min forbindelse.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig, før jeg vælger at gå tilbage til
stofanet eller geninstallerer windows eller lign.

mvh
Lasse

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-03-03 08:37

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 1. Det trådløse netværk har problemer...

Første fejlsøgning: Tilkobl dig via kabel og se om problemet fortsætter

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 03-03-03 11:50

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

ok... det er bare en meget omstændelig proces for mig at skulle gøre :(, men
kan godt se at det er nok den første fejlsøgning jeg skal foretage mig, men
jeg ville nu alligevel være glad for bud på problemet. Med til min
fejlbeskrivelse hørte forresten også, at jeg godt kunne downloade fra
enkelte steder med 60-70KB/s

mvh
Lasse

Fra : Lars Hessellund

Dato : 05-03-03 10:23

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg ville nu alligevel være glad for bud på problemet. Med til min
> fejlbeskrivelse hørte forresten også, at jeg godt kunne downloade fra

Tror du skal følge makr´s råd og koble den trådløse forbindelse af. Prøv
evt. at pinge et eller andet med forskellige størrelser pakker og se hvad
pakketabet er.
Hvilken router er der tale om? En LinkSys?

--
Med Venlig Hilsen
---

Sgt. Hartman: There is no racial bigotry here. I do not look down on
niggers, kikes, wops or greasers. Here, you are all equally worthless.

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 05-03-03 18:47

> [...]
> pakketabet er.
> Hvilken router er der tale om? En LinkSys?

jep en linksys, jeg tror jeg vil teste det med et kabel så, næste gang
problemet optræder.

mvh
Lasse