Hastighed?
Fra : Dan

Dato : 01-03-03 21:57

Hejsa,

Jeg har fået medarbejderbredbånd gennem TDC.
Den forbindelse jeg har bestilt er på 512/2024.

Men når jeg downloader så henter den kun med ca 65 kb/sek.

Kan det passe at en 2 Mbit linie ikke skal kunne downloade hurtigere?!?

TIA,
Dan

Fra : No1

Dato : 01-03-03 22:15

[...]

------

Du kan ikke hente hurtigere end den server du downloader fra kan skubbe data
til dig.

Du skulle gerne kunne hente med over 200kb/sek herfra:
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-03 22:18

"Dan" <me@surfmail.dk> skrev :

> Men når jeg downloader så henter den kun med ca 65 kb/sek.

Afhænger af, hvor du henter fra.

Er det TDCs newsserver, så er der hastighedsbegrænsning på.

200 kilobit/sec i primetime 17 - 01 og udenfor denne 600
kilobit/sec.

Fra : Dan

Dato : 01-03-03 22:44

> 200 kilobit/sec i primetime 17 - 01 og udenfor denne 600
> kilobit/sec.

600 kb/sec!!!!
Svarer det ikke til en 6 Mbit linie?

Det må jeg prøve

mvh.,
Dan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-03-03 00:45

600 kb/sec!!!!
Svarer det ikke til en 6 Mbit linie?

Han skriver 600 kiloBIT, ikke kiloBYTE.

--
Mvh. Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 01:01

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev :

>Han skriver 600 kiloBIT, ikke kiloBYTE.

Og derfor skriver jeg det helt ud, for at der ikke skulle være
nogen forvekslingsmulighed.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 02-03-03 09:09

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> 600 kb/sec!!!!
> Svarer det ikke til en 6 Mbit linie?
>
> Han skriver 600 kiloBIT, ikke kiloBYTE.

Hvad er der egentligt blevet af den skik med at skrive kilobit med småt
(kb/s) og kilobytes med stort (KB/s).
Det ville sku da rydde alle misforståelser af vejen!

Med Venlig Hilsen
---
Lars Hessellund
Svarer altid på mine egne vegne....

Sgt. Hartman: There is no racial bigotry here. I do not look down on
niggers, kikes, wops or greasers. Here, you are all equally worthless.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-03-03 12:41

Hej Lars Hessellund, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvad er der egentligt blevet af den skik med at skrive kilobit med
> småt (kb/s) og kilobytes med stort (KB/s).

Den lever skam i bedste velgående, omend de der kilo burde være K=1024
og k=1000, uanset om det er bit (b) eller bytes (B) [1].

Men der sker jo konstant en vis udskiftning på Usenet, hvorfor nyere
brugere ofte lige skal ind i skikken. (Og der er selvfølgelig også
gamle, der aldrig har fanget den).

[1] Skulle det være perfekt, burde fx 1000 bit skrives som 1 kb, mens
1024 bit skrives som Kibit (Ki=2^10,men k selvfølgelig er lig 10^3).
Se fx <http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html>.

Men man kan også blive for pernitten

> Det ville sku da rydde alle misforståelser af vejen!

Det ville bestemt hjælpe. Og man kunne ved samme lejlighed lige
meddele, at m altså er det dekadiske præfix for milli, men M er det
samme for Mega. Der er jo en forskel.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-03-03 12:45

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> præfix

Præfiks, naturligvis.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin

Dato : 01-03-03 23:06

Du skulle gerne downloade med ca. 200kb/sek. din hastighed divideret med ti.
(ja, teoretisk er det otte, men ikke realistisk.)

check din hastighed ved at downloade forskellige steder fra. Det er ikke
altid du kan regne med at det sted du downloader fra kan levere 200kb/sek
til dig. Hvis din sammenlagte downloadtid aldrig kommer op mod 200kb/sek, så
ring 80808056 og brok dig

Martin

Fra : Dopedog

Dato : 01-03-03 23:47

> [...]
>
> Men når jeg downloader så henter den kun med ca 65 >kb/sek.
>
> Kan det passe at en 2 Mbit linie ikke skal kunne

Du har nok nærmere 2048 / 512

Men anyway, du skulle gerne kunne download med cirka 256 kb/s MEN du skal
dog også være opmærksom på at du nok skal downloade fra et par steder for at
udnytte din line fuldt ud. Jeg har ihvertfald ikke set mange HTTP sider hvor
jeg kunne udnytte min 2 mbit forbindelse fuldt ud

-Ronnie

Fra : Peter H.Hansen

Dato : 02-03-03 03:53

Det er jo helt hen i vejret, den skal hente med teoretisk download på 256
kb/sec når den kører optimalt, det du har fået svarer til en 512
forbindelse. TDC siger at der kan være et tab på op til 15 % normalt, så alt
udover det, FAT TELEFONEN OG KLAG, du får jo kun en fjerdedel af det
bestilte. Jeg kan dog ikke forstille mig at de har givet dig en upload så
stor som 256 kb/sec.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-03 04:25

"Peter H.Hansen" skrev :

>Det er jo helt hen i vejret, den skal hente med teoretisk download på 256
>kb/sec når den kører optimalt, det du har fået svarer til en 512
>forbindelse.

Det afhænger da stadig af, hvor der bliver hentet fra og om det
gælder alle downloads.

Vi savner flere oplysninger til at kunne besvare spørgsmålet.

PS. Når du svarer på et indlæg, så vil det være, hvis du citerede
et par linjer øverst, så man kan se, hvad det er du svarer på og
samtidig tog navnet med på, hvem det er du svarer.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 02-03-03 09:03

[...]

Går ud fra at du mener 65 KB/s

Kan det passe at en 2 Mbit linie ikke skal kunne downloade hurtigere?!?

Nej! Men det kommer naturligvis an på hvor du downloader fra, mange servere
har begrænsning på download.
Find FTP-hastighedstesten på tdconline, eller/og ring til TDC.

--
Med Venlig Hilsen
---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-03 09:44

In tele.internet.adsl, Dan <me@surfmail.dk> says...
> Men når jeg downloader så henter den kun med ca 65 kb/sek.

Hvor downloader du fra?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Schimkat

Dato : 02-03-03 12:46

Nix.. du skal kunne downloade med 2Mb/s... såfremt at den server du henter
data fra kan levere 2 Mb/s til TDC... så det vil i pricippet kun være hvis
du downloader fra TDC at du kan være så heldig at opnå så høje hastigheder.

-Søren

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-03-03 12:53

Hej Søren Schimkat, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nix.. du skal kunne downloade med 2Mb/s... såfremt at den server
> du henter data fra kan levere 2 Mb/s til TDC...

Minus det der anvendes til overhead (rundt regnet cirka 15% som
tommelfingerregel til "typiske" anvendelser).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Salle

Dato : 03-03-03 09:42

jeg har også denne forbindelse 2048/512
jeg kan download med ca. 220 kb/sek fra en test ftp

salle