shdsl
Fra : Martin Mollerup

Dato : 26-02-03 16:49

TDC kommer med SHDSL inden for ca 30 dage. 576/1100/2300

Bare til info

Mollerup

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-02-03 16:50

Martin Mollerup wrote:
> TDC kommer med SHDSL inden for ca 30 dage. 576/1100/2300

Og hvorfor skulle vi tro på det ?

> Bare til info

Kilde ?

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 16:55

http://tdcinternet.dk/bestil/shdsl/shdsl.php

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-03 17:32

> "Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
>
> http://tdcinternet.dk/bestil/shdsl/shdsl.php

Hmm, er det så også landsdækkende?? Det dækker da her ude på landet også!

Men hvorfor lige have et produkt på 576/576 Kbit?? Der er vel ikke den store
fidus fra 512/512..... Selvom måske pingtider er noget bedre

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 17:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:YZ57a.97348$Hl6.9359932@news010.worldonline.dk...
> Men hvorfor lige have et produkt på 576/576 Kbit??

Fordi det er en 1/4 af max-ydelse

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Schaarup

Dato : 26-02-03 17:49

Shit nogle priser ... Må da håbe de falder på et tidspunkt, eller at der
kommer alternativer ...

Min bror har lige fået 2.5/2.5mbit uden begrænsning til 199kr. pr. md.
igennem
hans antenneforening ...

SS.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 17:52

"Søren Schaarup" <flint@flinten.dk> skrev i en meddelelse
> Shit nogle priser ... Må da håbe de falder på et tidspunkt, eller at
der
> kommer alternativer ...

Det er jo et alternativ til faste linjer, og i den forbindelse er
priserne helt menneskelige.
Af generelle landsdækkende privat-produkter kommer der næppe til at være
andet end ADSL lige foreløbig.

> Min bror har lige fået 2.5/2.5mbit uden begrænsning til 199kr. pr. md.
> igennem hans antenneforening ...

Æbler og lysstofrør...

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Schaarup

Dato : 26-02-03 18:45

> Det er jo et alternativ til faste linjer, og i den forbindelse er
> priserne helt menneskelige.
> Af generelle landsdækkende privat-produkter kommer der næppe til at være
> andet end ADSL lige foreløbig.

Tja hvis de er lige så stabile som en "rigtig" fast forbindelse er det da et
godt alternativ til erhvervslininen, men tror næppe mange private vil synes
at det er ret attraktivt pga. prisen.

> Æbler og lysstofrør...

Må indrømme jeg ikke helt ved hvad du mener med din afsluttende kommentar,
men
æbler kan spises og lysstofrør kan lyse, så er du ihvertfald klar over det
hvis ikke du
vidste det. Det kan godt være kabel inet og xdsl ikke kan sammenlignes, men
til en alm.
privat bruger vil jeg mene at ovenstående tilbud er ganske fornuftigt.
Linien kører pænt
stabilt.

SS.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-03 21:16

> Må indrømme jeg ikke helt ved hvad du mener med din afsluttende
kommentar,

At du sammenligner ting på for få parametre.
Æbler og lysstofrør er begge objekter, men har derudover ikke meget
tilfælles.
At sammenligne de to ting på vægt og pris alene giver ikke meget mening,
ligeledes giver det ikke meget mening at sammenligne internetprodukter
på hastighed og pris alene.

> Det kan godt være kabel inet og xdsl ikke kan sammenlignes, men
> til en alm.
> privat bruger vil jeg mene at ovenstående tilbud er ganske fornuftigt.

SHDSL er ikke rettet mod private, så jeg forstår ikke du drager dette
produkt ind i denne tråd.

> Linien kører pænt
> stabilt.

Hvad er oppetiden og hvor mange tusinde dage er statistikken lavet på
baggrund af?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Schaarup

Dato : 27-02-03 10:57

Hejsa :)

Nu har jeg ikke været så meget i denne her gruppe, men Hr. Martin H.K.
Formulerer De dem altid så arrogant ?

Hvor hulen skulle jeg vide fra hvor mange tusinde dage statistikken er
baseret på ? Og egentlig kan jeg ikke være mere ligeglad, jeg lagde
ud med at jeg synes at produktet er dyrt, og fortalte om et andet billigt
produkt jeg havde hørt om. Jeg sagde ikke noget om at det billige produkt
kunne sammelignes med det dyre, men kommenterede det ...

S.S

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-02-03 11:05

"Søren Schaarup" <flint@flinten.dk> writes:

> [...]
>produkt jeg havde hørt om. Jeg sagde ikke noget om at det billige produkt
>kunne sammelignes med det dyre, men kommenterede det ...

En Boeing 777 er også væsentligt dyrere end en Folkevogn.

Det er bare ikke så relevant at snakke om, hvad der er dyrest, for
køberne og deres formål med dem er helt forskellige.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Søren Schaarup

Dato : 27-02-03 11:12

Hej igen :)

Det kan godt være det ikke var så relevant for lige dette topic, men afaik
står der ikke noget om nogen steder, at jeg ikke må kommentere og fortælle
om andre ting end lige det topic startede ud med ? :)

S.S.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-03-03 17:44

Søren Schaarup skrev Torsdag den 27. februar 2003 11:12 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det kan godt være det ikke var så relevant for lige dette topic, men afaik
> står der ikke noget om nogen steder, at jeg ikke må kommentere og fortælle
> om andre ting end lige det topic startede ud med ? :)

Det ses ofte at en tråd starter med en ting, og ender med noget andet, men man
bør ikke springe uden en sammenhæng i det man springer fra og til.

Ivar Madsen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-02-03 13:04

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote:

>Det er bare ikke så relevant at snakke om, hvad der er dyrest, for
>køberne og deres formål med dem er helt forskellige.

Er der nogen fordel udover den marginale i hastighed, ved en
SHDSL på 576/576 kbps fremfor en ADSL på 512/512 kbps?

Jeg kunne i hvert fald ikke lige gennemskue hvorfor nogen skulle
købe det langt dyrere produkt, og undrede mig derfor lidt over
dets eksistens.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-02-03 13:26

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kunne i hvert fald ikke lige gennemskue hvorfor nogen skulle
> købe det langt dyrere produkt, og undrede mig derfor lidt over

Lige umiddelbart for at man nemt og hurtigt kan opgradere til en hurtigere
hastighed?
Jeg tror ikke der er mange der er intereseret i at vente 5-6uger på at for
opgraderet hastighed,nye ip'er osv.

/Dennis

Fra : Michael Legart

Dato : 27-02-03 15:16

On Thu, 27 Feb 2003 13:04:21 +0100, Jesper Dybdal <jdunet@u8.dybdal.dk> wrote:
> Jeg kunne i hvert fald ikke lige gennemskue hvorfor nogen skulle
> købe det langt dyrere produkt, og undrede mig derfor lidt over
> dets eksistens.

Det kunne jo vaere der var en meget hoejere service paa SHDSL
produktet?

--
Michael Legart
Naeser's Law:

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-02-03 15:40

Michael Legart <legart@daarligstil.dk> wrote:

>Det kunne jo vaere der var en meget hoejere service paa SHDSL
>produktet?

Ja, men så burde det jo ikke være en hemmelighed

Jeg synes ikke de umiddelbart praler med det.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Michael Havsholm

Dato : 27-02-03 18:39

"Jesper Dybdal" <jdunet@u8.dybdal.dk> wrote in message

> Er der nogen fordel udover den marginale i hastighed, ved en
> SHDSL på 576/576 kbps fremfor en ADSL på 512/512 kbps?

En del faktisk. Teknologisk er G.SHDSL en alm. ADSL overlegen.

Nogle af nøglepunkterne er:

- Garanti
ADSL tilpasser sig dynamisk liniens kvalitet, dvs. parametre kan ændre sig
med tiden. Med G.SHDSL kan man lave en båndbrede garanti der holder.
- Svartid
Grundet forskellen i fejlkorrektionslaget, er svartiden (latency) lavere på
G.SHDSL. Det gør den mere brugbar til VoIP f.eks.

G.SHDSL lægger sig ikke "over" et voice signal (POTS/ISDN), men har sin egen
dedikerede linie. Det er med til at give den mere "spillerum", og i praksis
vil man kunne se tilfælde i f.eks. ydreområde hvor man kan levere højere
båndbredder med G.SHDSL, end det er muligt med ADSL i dag.

> Jeg kunne i hvert fald ikke lige gennemskue hvorfor nogen skulle
> købe det langt dyrere produkt, og undrede mig derfor lidt over
> dets eksistens.

Som med alt ny teknologi, koster det penge. Det har jo ikke været gratis for
udbyderne at etablere CO udstyr til G.SHDSL porte.

Husk dog også, at "access-linien" er inkluderet, hvilket ikke er tilfældet
for normale ADSL priser.

Men humlen er sådan set, at G.SHDSL henvender sig til en hel anden
målgruppe, til professionelle/erhvervs kunder der har brug for, og vil
betale for, de forbedringer G.SHDSL bringer med sig.

/Michael

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 27-02-03 21:23

"Michael Havsholm" <mhm@carlbro.dk> wrote:

> [...]
>Grundet forskellen i fejlkorrektionslaget, er svartiden (latency) lavere på
>G.SHDSL. Det gør den mere brugbar til VoIP f.eks.

Tak for svaret. I visse situationer kan de to forskelle
unægtelig godt være væsentlige.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-03 11:17

> Formulerer De dem altid så arrogant ?

Hvis mine kommentarer i foregående indlæg er hvad du opfatter som
arrogant, så ja.
Uunderbyggede og irrelevante oplysninger har jeg ikke meget til overs
for.

> Hvor hulen skulle jeg vide fra hvor mange tusinde dage statistikken er
> baseret på ?

Hvor hulen ved du noget om dens stabilitet fra?
Svaret på de to spørgsmål er det samme.

> Og egentlig kan jeg ikke være mere ligeglad, jeg lagde
> ud med at jeg synes at produktet er dyrt, og fortalte om et andet
billigt
> produkt jeg havde hørt om.

Jeg har også hørt om et billigt produkt: Mælk.

> Jeg sagde ikke noget om at det billige produkt
> kunne sammelignes med det dyre

Hvorfor så nævne det?

Relevansen af dit forekommer mig en kende lille.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Søren Schaarup

Dato : 27-02-03 11:33

> Hvis mine kommentarer i foregående indlæg er hvad du opfatter som
> arrogant, så ja.
> Uunderbyggede og irrelevante oplysninger har jeg ikke meget til overs
> for.

Hvis du mener mine oplysninger ikke er relevant for dig, så måske du skulle
blande dig uden om og evt. lave noget andet ? Det kunne være at andre synes
at informationen kunne bruges til et eller andet ?

> Hvor hulen ved du noget om dens stabilitet fra?
> Svaret på de to spørgsmål er det samme.

Når jeg siger stabil snakker jeg det jeg har set den linie præstere og en
given
tidsperiode, og den kører bedre end den pro@access 2mbit linie jeg lige har
sagt op ved TDC. Jeg har dog altid været glad for den linie, men TDC skulle
have 2000kr. for at flytte den til en ny adresse, hvilket jeg oxo synes er
2talt
latterligt. (Kom så med den Martin) ... "Det er ikke relevant" ...

> Jeg har også hørt om et billigt produkt: Mælk

Du er en dygtig dreng. Eftersom du arbejder ved TDC kan jeg godt forstå
at det eneste billige du lige kan komme i tanke om er mælk ...

> Hvorfor så nævne det?
>
> Relevansen af dit forekommer mig en kende lille.

Som jeg skrev tidligere, det kan da godt være at relevansen ikke var
tilstede, men
det forhindrer ikke mig i at kommentere og skrive om andre produkter.

Fortsat god dag. :)

S.S.

Fra : Dopedog

Dato : 26-02-03 20:01

> Hmm, er det så også landsdækkende?? Det dækker da her ude på landet også!

Jeg kan ikke få det selvom jeg har en 2 mbit ADSL linje hos TDC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-02-03 22:55

On Wed, 26 Feb 2003 20:00:44 +0100, Dopedog wrote:

> Jeg kan ikke få det selvom jeg har en 2 mbit ADSL linje hos TDC

Mit GAET er at kun den ene af TDC's DSLAM leverandoere kan klare SHDSL
pt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-02-03 23:14

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Mit GAET er at kun den ene af TDC's DSLAM leverandoere kan klare SHDSL
> pt.

Det må være Siemens.. Men hvordan kan jeres centraltjek, dog tjekke om man
vil blive koblet på den ene,anden eller tredige DSLAM på centralen? Der kan
vel godt både være Ericsson og Siemens på samme central?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-02-03 23:22

On Wed, 26 Feb 2003 23:13:38 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Det må være Siemens.. Men hvordan kan jeres

Jesper != TDC

> centraltjek, dog tjekke om man vil blive koblet på den ene,anden eller
> tredige DSLAM på centralen? Der kan vel godt både være Ericsson og
> Siemens på samme central?

Nogen centraler har kun DSLAM's fra Ericsson, nogen kun fra Siemens,
andre fra begge leverandoerer.

Selv jeg kunne hurtigt lave et program der checkede om en givet kunde
var paa en central hvor der staar en DSLAM fra XYZ leverandoer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Martin Mollerup

Dato : 27-02-03 01:11

Hvis centraler ellers kan klare det skulle SHDSL kunne være længre fra
centralen end adsl da de skal være på deres eget tråd par. alså uden telefon
på samme kabel.

Der skulle også snart være muligt bundle ADSL, op til 9 Mbit.

Martin

Fra : Rasmus Haslund

Dato : 15-04-03 23:08

> Men hvorfor lige have et produkt på 576/576 Kbit?? Der er vel ikke den
store
> fidus fra 512/512..... Selvom måske pingtider er noget bedre

Fordi der er en meget længere rækkevide på SHDSL udstyret.
Det betyder i praksis at hvis du ikke kan få adsl med mere en f.eks. 256/256
er der en chance for du kan få 576/576 SHDSL.

Fra : Emil

Dato : 26-02-03 20:38

"Martin Mollerup" <mo@_fjern_soh.dk> wrote in

> TDC kommer med SHDSL inden for ca 30 dage. 576/1100/2300

Fedt, de er jo kun 1½ år efter cybercity ;)

--
*/Emil

Fra : Per

Dato : 04-03-03 13:20

"Martin Mollerup" <mo@_fjern_soh.dk> skrev i en meddelelse
> TDC kommer med SHDSL inden for ca 30 dage. 576/1100/2300
>
> Bare til info
>
> Mollerup

Wov 1 år efter Cybercity og 2000kr dyrere.