lorteTDC.dk - genialt 256kbit/s bredbånd -~
Fra : Charbax

Dato : 22-02-03 23:01

Og de bliver ved, TDC kalder 256kbit/s for bredbånd.

Skal vi virkelig vente 20 år for at kunne downloade film med 10mbit/s
for 100kroner om måneden?

Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.
Det koster kun 1 milliard at installere gratis 10mbit/s i alle danske
hjem.

Imorgen ringer jeg til Cybercity og foreslår at de laver en 2mbit/s
video-on-demand portal som kun kan bruges af CyberCity kunder, kunder
som selvom de kun har 256kbit/s kan booste til 2mbit/s for at se det
dejlige Tv3 reklame og fodbold kampe over internettet.

ComputerWorld og direktør for telekonsulentfirmaet Netplan:

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=18166

informere at bredbånd er en 2mbit/2mbit forbindelse.

256kbit/128kbit er CRAP i forhold til bredbånd.

http://www.jp.dk/itogc:aid=1682936/

fortæller at Anders Fogh Rasmussen er ved at gøre sig klar til at
sparke de idioter hos TDC us af landet så Staten Danmark kan overtage
TDC så snart som muligt.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-02-03 23:12

Charbax wrote:
> Skal vi virkelig vente 20 år for at kunne downloade film med 10mbit/s
> for 100kroner om måneden?

Ja.

> Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.
> Det koster kun 1 milliard at installere gratis 10mbit/s i alle danske
> hjem.

Næppe..

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 22-02-03 23:26

On 22 Feb 2003 14:01:05 -0800, charbax@happyidiot.com (Charbax) wrote:

>direktør for telekonsulentfirmaet Netplan:

Gider du ikke holde dig til kilder som faktisk er troværdige og nyder
respekt i branchen.

--
Morten!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-02-03 23:57

charbax@happyidiot.com (Charbax) skrev :

>Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.

211 milliarder DKK om året?

Det var vidst internetudbyder man skulle være...

Her har ellers været dejlig fredeligt i gruppen det sidste ½ års
tid, hvor vi ikke har hørt fra dig.

Men du kan jo flytte til Utopia, der kan alt lade sig gøre.

Fra : Tim Christensen

Dato : 23-02-03 00:06

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> 211 milliarder DKK om året?

21,1 milliarder, det dog stadigt helt ude i hampen. Det vil svare til ca. 3
mio. ADSL forbindelser (hvis de 58 mio. er omsætning ikke overskud), til
sammenligning er der ca 2 mio. hustande i Danmark.

At det kun skal 1 mia. til at instalere 10 mbit i alle danske hjem er så
absurd at jeg ikke engang gider at kommentere det.

Mvh

Tim

Fra : Windom Earle

Dato : 24-02-03 09:59

> At det kun skal 1 mia. til at instalere 10 mbit i alle danske hjem er så
> absurd at jeg ikke engang gider at kommentere det.

Kunne det ikke gøres "billigt" hvis tdc (delvist?) brugte trådløst internet?

Fra : Ole Stigaard

Dato : 24-02-03 22:04

"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse

> At det kun skal 1 mia. til at instalere 10 mbit i alle danske hjem er

> absurd at jeg ikke engang gider at kommentere det.

10 millibit (mbit) kan vel allerede leveres over telefonlinjen og en
stemme i den anden ende der dikterer datastrømmen som du så skriver ned
og senere tasker ind i din pc? Det kan da ikke koste 500 kroner pr.
husstand.
(Jeg kunne ikke lade være )

Ole S

---
Outgoing mail is scanned for virus using AVG antivirus.

Fra : Tim Christensen

Dato : 24-02-03 22:14

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> wrote in message

> så
>
> 10 millibit (mbit) kan vel allerede leveres over telefonlinjen og en
> stemme i den anden ende der dikterer datastrømmen som du så skriver ned
> og senere tasker ind i din pc?

LOL

Men er du klar over hvor mange der skal ansættes til at diktere, det vil
være et kæmpe udgift at ansætte telefondamer m/k nok til at kunnne levere
til 2 mio hustande.

Mvh

Tim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-02-03 00:06

Charbax wrote:
> Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.
> Det koster kun 1 milliard at installere gratis 10mbit/s i alle danske
> hjem.

Det er iøvrigt meget godt ...

Hvis man går ud fra at hver kunde betaler ca. 600kr/gennemsnit om
måneden for deres ADSL-forbindelse (jeg går ud fra vi kun regner
TDC's kunder med, og ikke videresolgt kobber?) så svarer det til
30kr om dagen per kunde..

Hvis vi så skyder på at der går ca. 5kr i omkostninger til TDC
dagligt per kunde (dette tal er formodentlig lidt større)

Så bliver det 3.85mill kunder, det var fanme en del :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 23-02-03 03:09

On 22 Feb 2003 14:01:05 -0800, Charbax wrote:

> Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.

Du _bør_ være pissed - du er så håbløst uoplyst, at det burde gøre ondt.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 23-02-03 04:12

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> enriched usenet with:

> Du _bør_ være pissed - du er så håbløst uoplyst, at det burde gøre ondt.

Jeg tror slet ikke, Charbax er en rigtig person. Han er bare et script, der
bliver aktiveret af et cron job ind imellem

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Marge Gunderson: "I'm not sure I agree with you a hunnert percent
on your policework, there, Lou."

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-02-03 09:45

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Jeg tror slet ikke, Charbax er en rigtig person. Han er bare et script, der
> bliver aktiveret af et cron job ind imellem

at -f charbax.sh random
? :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)

Fra : Jens

Dato : 23-02-03 17:01

"Charbax" <charbax@happyidiot.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er pissed. TDC tjener cirka 58 millionner kroner om dagen på ADSL.

Jeg kan godt forstå du er pissed, men det må da være på det danske
skolesystem. Ihvertfald bør du ansøge om at få dine skolepenge tilbage, for
regne det har du sgu aldrig lært..........
I flg. dig, så tjener TDC kr. 21.170.000.000,- årligt på ADSL......
Tallet taler for sig selv.......

Jens

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-02-03 17:03

On 23 Feb 2003 17:01:19 +0100, "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>men det må da være på det danske
>skolesystem

Jeg er bange for at Charbumtidum ikke har benyttet det danske
skolesystem.

--
Morten!

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-02-03 19:37

Ikke ret meget i hvert fald.

--
Jens

Is this really happening?

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-02-03 19:43

> Jeg er bange for at Charbumtidum ikke har benyttet det danske
> skolesystem.

Han skriver ikke kroner nogen steder? Måske en Italiensk bot? Passer
det ikke bedre med lire?

--
Palle Jensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-02-03 20:15

On 23 Feb 2003 18:42:38 GMT, Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk>
wrote:

>Han skriver ikke kroner nogen steder? Måske en Italiensk bot? Passer
>det ikke bedre med lire?

Italienerne bruger Euro.

--
Jens

Nothing is better than hockey, except sex while watching hockey.

Fra : Tim Christensen

Dato : 24-02-03 11:23

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Italienerne bruger Euro.

Ja, men det er ret åbenlyst at Charbax ikke er blevet opdateret i årevis.

Mvh

Tim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-02-03 04:19

Jens Petersen <jp@c.dk> wrote in

> Italienerne bruger Euro.

jeps, hvem husker ikke de italienske bankansattes strejke fordi de
skulle til at arbejde med decimaler! :)

Alt for sejt :)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-02-03 20:55

wrote:

>Han skriver ikke kroner nogen steder?

Jeg kan kun tælle 2.

(Men, min tanke gik mere på at han da vistnok er opvokset i Schweiz)

--
Morten!

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-02-03 21:49

> Jeg kan kun tælle 2.

- Ja ja... Helt sikkert sat ind efterfølgende

> (Men, min tanke gik mere på at han da vistnok er opvokset i
> Schweiz)

- Kender ikke manden.. Er det en man burde kende?

--
Palle Jensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-02-03 23:49
Fra : Peter T.

Dato : 25-02-03 09:05

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Jeg er bange for at Charbumtidum ikke har benyttet det danske
> skolesystem.

Han fik skolepengene tilbage og købte pishans.dk.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jens

Dato : 25-02-03 23:42

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Han fik skolepengene tilbage og købte pishans.dk.

Harhhhha!!!
Hvad er der blevet af verdensfirmaet pishans.dk ?
Med den ledelse, må det da fortsat køre og med fantasilliard
overskud.......

Jens

Fra : TBC

Dato : 24-02-03 01:21

> [...]

> som selvom de kun har 256kbit/s kan booste til 2mbit/s for at se det
> dejlige Tv3 reklame og fodbold kampe over internettet.

Man kan sku da ikke streame noget i ordentlig kvalitet med en 2Mbit
forbindelse ...Noget sådant ville jo kræve BREDbånd

.....Alene bare et DTS lydspor ville tage op i nærheden af halvdelen af
båndbredden. (768 Kbit/s)

TBC
- Som selv har 2Mbit, men aldrig set noget streame i andet end ca. VHS
kvalitet.

Fra : Peter T.

Dato : 25-02-03 09:04

Charbax wrote:

[cut]

Du er og bliver altid svært underholdende. :)