VPN og Cybercity ADSL med Cisco 678
Fra : Lars Gregersen

Dato : 21-02-03 13:05

Hej,

Er der nogen i gruppen der har erfaring med at køre VPN gennem en Cisco 678?
(ipsec)

Kunne godt bruge nogle fifs

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-02-03 13:40

"Lars Gregersen" <mr_elgee@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogen i gruppen der har erfaring med at køre VPN gennem en Cisco
678?
> (ipsec)

Hvis du vil gøre livet let for dig selv køber du 'bare' GlobalIP, så har du
en global IP til din maskine og alle er glade :)
NAT og IPSEC er ikke bedste venner, jeg sprang selv over hvor gærdet var
lavest og bestilte GlobalIP

/Dennis

Fra : Tonny Jorgensen

Dato : 21-02-03 21:18

> [...]
> en global IP til din maskine og alle er glade :)
> NAT og IPSEC er ikke bedste venner, jeg sprang selv over hvor gærdet var

tilslutter mig denne og tilskyder at cisco 678 kun håndterer 1 ipsec vpn
tunnel ad gangen.

global ip er klart den bedste løsning hvis man vil lave noget server / vpn
baseret med sin dsl linje hos cybercity.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Martin

Dato : 22-02-03 07:28

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men jeg får jo ikke noget afvide medmindre
man spørger...

Såååh, hvad er det liiiiige global-ip er i forhold til den almindelige faste
IP der er med til den standard ADSL forbindelse jeg har ??

//Martin

Fra : Tonny Jorgensen

Dato : 23-02-03 23:21

"Martin" <martin@pizza-mafia.dk> wrote in message
> [...]
faste
> IP der er med til den standard ADSL forbindelse jeg har ??

der findes kun dumme svar *G*

global ip er et produkt der giver din egen pc en PUBLIC ip adresse, istedet
for et privat ip adresse der nattes til fra din wan ip adresse på routeren.

en public ip adresse på selve pc´en giver en masse fordele i forbindelse med
opsætning af servere vpn og deslige, idet alt trafik til og fra din maskine
ryger DIREKTE til pc´en istedet for først at ryge igennem routerens nat
oversættelse.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 23-02-03 19:55

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
> en global IP til din maskine og alle er glade :)
> NAT og IPSEC er ikke bedste venner, jeg sprang selv over hvor gærdet var

Yep, men det kan godt lade sig gøre uden. Jeg har i tidernes morgen lavet
ipsec vpn på en c 677 v.h.a NAT.

--
Svend