VPN og TDC Webspeed
Fra : Lars Gregersen

Dato : 19-02-03 12:57

Hej,

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at køre VPN gennem TDC'
Webspeed?
TDC KabelTV egen kundeservice ved det nemlig ikke.

Mvh.

Fra : Søren Blom

Dato : 19-02-03 14:15

"Lars Gregersen" <mr_elgee@FJERNDETTEhotmail.com> skrev
> Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at køre VPN gennem TDC'
> Webspeed?

Det kan det sagtens. Køre VPN imellem mit arbejde og privaten hver eneste
dag. Det eneste du skal, er at have en router der understøtter VPN i begge
ender. Her i huset har vi en Zyxel et-og-andet router der under støtter VPN
som også kan snakke sammen med udstyret på arbejdet, hvilket køre
upåklageligt.
Det behøver ikke lige at være en Zyxel router du skal have, bare en der
understøtter VPN og kan fungere med webspeed.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Lars Gregersen

Dato : 19-02-03 18:07

Ok. Det kræver vel også at man har faste ip-adresser i begge ender?
(Undskyld hvis jeg spørger dumt, er ny mht. vpn)

Mvh / Lars

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 19-02-03 21:51

"Lars Gregersen" <mr_elgee@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message
> Ok. Det kræver vel også at man har faste ip-adresser i begge ender?
> (Undskyld hvis jeg spørger dumt, er ny mht. vpn)
>
> Mvh / Lars

Det er en fordel men ikke altid nødvendigt.

Svend

Fra : Søren Blom

Dato : 20-02-03 16:32

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> skrev

Vi har ikke fat IP adresse her i huset, hvilket ikke er noget problem.
I kræft af at vi har en router der altid står tændt, så har vi af den vej en
form for fast IP adresse, da routeren kan holde på den samme IP adresse, så
længe den og kabel-modem er tændt og har forbindelse med Internettet.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jens

Dato : 20-02-03 17:10

> [...]
> form for fast IP adresse, da routeren kan holde på den samme IP adresse,

> længe den og kabel-modem er tændt og har forbindelse med Internettet.

Hvis routeren understøtter det, så kan man istedet for en IP-adresse bruge
et DNS navn. Har man dynamisk IP-adresse, så kan man oprette et DNS navn
til den på http://www.dyndns.dk

Jens

Fra : Lars Gregersen

Dato : 21-02-03 13:04

Mange tak for svarene. Routeren understøtter desværre ikke dns-navn.
Udfordringerne bliver nu at konfigurere en Cisco 678 til at kunne
videresende ipsec til vpn. Hvis det overhoved kan lade sig gøre.